Ugrás a tartalomhoz

A pedagógusok reflektív gondolkodásának vizsgálata

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/7124
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A pedagógusok reflektív gondolkodásának vizsgálata
Létrehozó:
Sántha, Kálmán
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2004-11-03
Téma:
reflektív gondolkodás
pedagógusok szakmai fejlődése
Tartalmi leírás:
A tanulmány egy pályakezdő, két éve tanító pedagógus reflektiv gondolkodásának több szinten történő vizsgálatát mutatja be két kvalitatív módszer, a támogatott felidézés és a strukturálatlan kognitív térkép segítségével. A felhasznált módszereknek köszönhetően lehetőség nyílik a reflektiv gondolkodás irányainak, szintjeinek, fajtáinak, rétegeinek és a reflexió-spirálnak a feltárására. A vizsgálatban a pedagógus önkéntes alapon vett részt. Az elemzések egy témakörön belül történt három órafelvétel, az ehhez kapcsolódó értelmezések és interjúk, valamint kognitív térkép kommentárjai alapján készültek. Az eredmények olyan pályakezdő pedagógus képét tárják fel az olvasók előtt, aki a tevékenysége során több tényezővel mérlegel.
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2004.2.03
Forrás:
Pedagógusképzés; szám 2. (2004); 26-44
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2004.2
Létrehozó:
Copyright (c) 2023 A szerző(k)