Ugrás a tartalomhoz

A magyar pedagógusképzés története a 20. század utolsó évtizedeiben: Az 1980-as évek

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/7123
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A magyar pedagógusképzés története a 20. század utolsó évtizedeiben: Az 1980-as évek
Létrehozó:
Kelemen, Elemér
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2004-11-03
Téma:
pedagógusképzés
neveléstörténet
Tartalmi leírás:
A magyar pedagógusképzés történeti hagyományai-szoros kapcsolata a közoktatással és afejlődés folyamatos megújulásra késztető belső dinamikája - kedvező feltételeket teremtettek az 1980-as évek reformtörekvései számára. A pedagógusképzés megújítására irányuló törekvések fontos állomásai voltak a különböző szakfolyóiratokban zajló viták, különösképpen a Pedagógiai Szemle 1983. évi tartalmas vitafóruma, amely számos, máig érvényes és ma is aktuális következtetésre jutott, például az egységes tanárképzés tekintetében. Új fejezetet jelentettek az évtized második felében az 1985-ös oktatási törvény ösztönző hatására kibontakozó, a képzés több ágát is érintő kísérletek.
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2004.2.02
Forrás:
Pedagógusképzés; szám 2. (2004); 17-26
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2004.2
Létrehozó:
Copyright (c) 2023 A szerző(k)