Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A mentorálás mint szakmai tapasztalatszerzés: Mentorok vélekedése szerepük előnyeiről |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/6476 |
---|---|
Archívum: | Pedagógusképzés |
Gyűjtemény: | Műhelyek, tanuló közösségek |
Cím: |
MENTORING AS A PROFESSIONAL EXPERIENCE : MENTORS' PERCEPTIONS ON THE BENEFITS OF THEIR ROLE
A mentorálás mint szakmai tapasztalatszerzés: Mentorok vélekedése szerepük előnyeiről
|
Létrehozó: |
Horváth, Gergely
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
Dátum: |
2023-08-01
|
Téma: |
mentorálás
mentor
méltányosság
inklúzió
szakmai tapasztalat
tanárképzés
|
Tartalmi leírás: |
A tanulmány a Tanítsunk Magyarországért mentorprogram, Pécsi Tudományegyetemen tanuló mentorait vizsgálja. A vizsgálat, áttekinti a mentorálási szakirodalmat, a programra vonatkozó megelőző vizsgálatokat. Az elemzés fókuszában a mentorok szakmai sokszínűsége áll. Kíváncsiak voltunk arra, hogy a hallgatók milyen célokkal érkeztek a programba, hogy a mentori szerep mely előnyeit emelik ki, miképp értékelik saját fejlődésüket. A vizsgálat online kérdőívre épült, a mintát (N=180; n=50) képzéstípus alapján bontottuk. A vizsgálat eredményei rávilágítanak a mentorok magas bemeneti elvárásaira, a mentori szerep előnyeire. A válaszadók fejlődésükről számoltak be, azaz jövedelmezőnek találták a programban való részvételt.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2023.1.03
|
Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 21 szám 1 (2023); 57-75
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2023.1
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2023 A szerző(k)
|