Ugrás a tartalomhoz

A mentorálás mint szakmai tapasztalatszerzés: Mentorok vélekedése szerepük előnyeiről

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/6476
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Műhelyek, tanuló közösségek
Cím:
MENTORING AS A PROFESSIONAL EXPERIENCE : MENTORS' PERCEPTIONS ON THE BENEFITS OF THEIR ROLE
A mentorálás mint szakmai tapasztalatszerzés: Mentorok vélekedése szerepük előnyeiről
Létrehozó:
Horváth, Gergely
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2023-08-01
Téma:
mentorálás
mentor
méltányosság
inklúzió
szakmai tapasztalat
tanárképzés
Tartalmi leírás:
A tanulmány a Tanítsunk Magyarországért mentorprogram, Pécsi Tudományegyetemen tanuló mentorait vizsgálja. A vizsgálat, áttekinti a mentorálási szakirodalmat, a programra vonatkozó megelőző vizsgálatokat. Az elemzés fókuszában a mentorok szakmai sokszínűsége áll. Kíváncsiak voltunk arra, hogy a hallgatók milyen célokkal érkeztek a programba, hogy a mentori szerep mely előnyeit emelik ki, miképp értékelik saját fejlődésüket. A vizsgálat online kérdőívre épült, a mintát (N=180; n=50) képzéstípus alapján bontottuk. A vizsgálat eredményei rávilágítanak a mentorok magas bemeneti elvárásaira, a mentori szerep előnyeire. A válaszadók fejlődésükről számoltak be, azaz jövedelmezőnek találták a programban való részvételt.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2023.1.03
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 21 szám 1 (2023); 57-75
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2023.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2023 A szerző(k)