Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A mentorálás mint szakmai tapasztalatszerzés: Mentorok vélekedése szerepük előnyeiről |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/6476 |
|---|---|
| Archívum: | Pedagógusképzés |
| Gyűjtemény: | Műhelyek, tanuló közösségek |
| Cím: |
MENTORING AS A PROFESSIONAL EXPERIENCE : MENTORS' PERCEPTIONS ON THE BENEFITS OF THEIR ROLE
A mentorálás mint szakmai tapasztalatszerzés: Mentorok vélekedése szerepük előnyeiről
|
| Létrehozó: |
Horváth, Gergely
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
| Dátum: |
2023-08-01
|
| Téma: |
mentorálás
mentor
méltányosság
inklúzió
szakmai tapasztalat
tanárképzés
|
| Tartalmi leírás: |
A tanulmány a Tanítsunk Magyarországért mentorprogram, Pécsi Tudományegyetemen tanuló mentorait vizsgálja. A vizsgálat, áttekinti a mentorálási szakirodalmat, a programra vonatkozó megelőző vizsgálatokat. Az elemzés fókuszában a mentorok szakmai sokszínűsége áll. Kíváncsiak voltunk arra, hogy a hallgatók milyen célokkal érkeztek a programba, hogy a mentori szerep mely előnyeit emelik ki, miképp értékelik saját fejlődésüket. A vizsgálat online kérdőívre épült, a mintát (N=180; n=50) képzéstípus alapján bontottuk. A vizsgálat eredményei rávilágítanak a mentorok magas bemeneti elvárásaira, a mentori szerep előnyeire. A válaszadók fejlődésükről számoltak be, azaz jövedelmezőnek találták a programban való részvételt.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2023.1.03
|
| Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 21 szám 1 (2023); 57-75
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2023.1
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2023 A szerző(k)
|