Ugrás a tartalomhoz

A pedagógusképzés átalakításának - fejlesztésének kérdései

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/5974
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Eszmecsere
Cím:
A pedagógusképzés átalakításának - fejlesztésének kérdései
Létrehozó:
Ladányi, Andor
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2003-10-02
Téma:
pedagógusképzés
fejlesztés
Tartalmi leírás:
A pedagógusképzés átalakítása, fejlesztése fő feladatainak meghatározása során három körülményt szükséges figyelembe venni: e képzés jelenlegi helyzetét, problémáit; a pedagógusképzés „kettős kötődésére” tekintettel mind a közoktatás igényeit, mind pedig a felsőoktatásban történő változásokat, valamint a pedagógusképzés nemzetközi fejlődési tendenciáit. A pedagógusképzés jelenlegi helyzetéről, e képzés színvonaláról, hatékonyságáról pontos ismereteink nincsenek, ennek kellően egzakt értékeléséhez alapos, sokoldalú követéses vizsgálatra lenne szükség(amelynek súlypontja nyilvánvalóan már a fiatal pedagógusok iskolai működésének idejére esne). Ezért e tekintetben csak feltételezésekre lehet szorítkoznunk. A közoktatás és a felsőoktatás részéről érkező kihívások viszont fő vonásaiban ismeretesek, és - legalábbis a dokumentumok szintjén - ismerjük a pedagógusképzés nemzetközi fejlődési tendenciáit is (ami nem korlátozható a bolognai folyamattal összefüggő kérdésekre).A következőkben ezek alapján szeretném vázolni és megindokolni a pedagógusképzés átalakítására, fejlesztésére vonatkozó javaslataimat, előrebocsátva, hogy ezek fő gondolata a képzés színvonalának emelése, hatékonyságának növelése, az ehhez szükséges feltételek megteremtése, megőrizve a pedagógusképzés értékeit és elkerülve a szükségtelen, a minőségi követelmények érvényesítésével ellentétes szervezeti változtatásokat.
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2003.3-4.06
Forrás:
Pedagógusképzés; szám 3-4. (2003)
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2003.3-4
Létrehozó:
Copyright (c) 2023 A szerző(k)