Ugrás a tartalomhoz

A hazai egyetemi tanárképzés pedagógiai tartalmai

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/5970
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A hazai egyetemi tanárképzés pedagógiai tartalmai
Létrehozó:
Zrinszky, László
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2003-10-02
Téma:
egyetem
tanárképzés
Tartalmi leírás:
Az MTA Pedagógiai Bizottsága megkezdte a hazai tanárképzés helyzetének áttekintését és elemzését. Először az egyetemeken folyó pedagógiai tárgyú képzési tartalmakról gyűjtötte össze az alapvető „bemeneti" és „kimeneti” adatokat. A közölt tanulmány a vizsgálati eredményeket foglalja össze a következő elrendezésben: (1) az elméleti és a gyakorlati képzés viszonya. (2) A program- (curriculum-) típusok. (3) A leggyakrabban feltüntetett elmélettanulási források (tankönyvek, jegyzetek, szöveggyűjtemények). (4) Komplex szigorlatok és tanári képesítő vizsgák. A szerző csupán helyzetképet kívánt felvázolni, de jelezte azt a - részben a vizsgálat adataiból, részben a tanárképzésfunkcióinak és környezetének várható alakulásából levonható - következtetését is, hogy az egyetemi tanárképzés előnyben részesített tartalmai lényeges vonatkozásokban változtatásra szorulnak.
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2003.3-4.02
Forrás:
Pedagógusképzés; szám 3-4. (2003)
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2003.3-4
Létrehozó:
Copyright (c) 2023 A szerző(k)