Ugrás a tartalomhoz

Motiválás az ének-zene órán: A gamifikáció (játékosítás) alkalmazási lehetőségei

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/3593
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Műhelyek, tanuló közösségek
Cím:
Motivation in teaching classroom music: possibilities to apply gamification
Motiválás az ének-zene órán: A gamifikáció (játékosítás) alkalmazási lehetőségei
Létrehozó:
Kiss, Bernadett
Asztalos, Andrea
Józsa, Krisztián
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2021-09-30
Téma:
gamifikáció
ének-zene
motiváció
pedagógiai kísérlet
tanárképzés
Tartalmi leírás:
A tanulmány röviden bemutatja a gamifikáció (jákosítás) módszerét, majd annak egy alkalmazási lehetőségét az ének-zene tanításban. A módszert olyan 7. osztályokban próbáltuk ki, ahol a tanulók nem tanulták emelt óraszámban az éneket, és nem is tartozott az ének-zene a kedvenc tantárgyaik közé. Az újfajta tanítási módszert a zenei romantika témakörén belül valósítottuk meg három tanórán keresztül. Pedagógiai kísérletünkben kontrollcsoportos vizsgálati elrendezést alkalmaztunk. A gamifikáció tanórai felhasználásával sikerült jelentősen növelni a tanulók motiváltságát. A gamifikáció új módszertani elem lehet az ének-zene tanításában, mellyel a tanárképzésben is érdemes foglalkozni. A tanulmányban bemutatott módszer ötleleteket adhat más tantárgyak tanításához is.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2021.3.04
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 20 szám 3 (2021); 75-91
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2021.3
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2021 A szerző(k)