Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Motiválás az ének-zene órán: A gamifikáció (játékosítás) alkalmazási lehetőségei |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/3593 |
---|---|
Archívum: | Pedagógusképzés |
Gyűjtemény: | Műhelyek, tanuló közösségek |
Cím: |
Motivation in teaching classroom music: possibilities to apply gamification
Motiválás az ének-zene órán: A gamifikáció (játékosítás) alkalmazási lehetőségei
|
Létrehozó: |
Kiss, Bernadett
Asztalos, Andrea
Józsa, Krisztián
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
Dátum: |
2021-09-30
|
Téma: |
gamifikáció
ének-zene
motiváció
pedagógiai kísérlet
tanárképzés
|
Tartalmi leírás: |
A tanulmány röviden bemutatja a gamifikáció (jákosítás) módszerét, majd annak egy alkalmazási lehetőségét az ének-zene tanításban. A módszert olyan 7. osztályokban próbáltuk ki, ahol a tanulók nem tanulták emelt óraszámban az éneket, és nem is tartozott az ének-zene a kedvenc tantárgyaik közé. Az újfajta tanítási módszert a zenei romantika témakörén belül valósítottuk meg három tanórán keresztül. Pedagógiai kísérletünkben kontrollcsoportos vizsgálati elrendezést alkalmaztunk. A gamifikáció tanórai felhasználásával sikerült jelentősen növelni a tanulók motiváltságát. A gamifikáció új módszertani elem lehet az ének-zene tanításában, mellyel a tanárképzésben is érdemes foglalkozni. A tanulmányban bemutatott módszer ötleleteket adhat más tantárgyak tanításához is.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2021.3.04
|
Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 20 szám 3 (2021); 75-91
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2021.3
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2021 A szerző(k)
|