Ugrás a tartalomhoz

A digitális eszközök jelentősége a kortárs támogatás (peer-coaching) és az együttműködő inkluzív tanulás során

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/2612
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Műhelyek, tanuló közösségek
Cím:
Peer-coaching and inclusive collaborative learning using ICT
A digitális eszközök jelentősége a kortárs támogatás (peer-coaching) és az együttműködő inkluzív tanulás során
Létrehozó:
Huber, Susanne
Lupschina, Rainer
Schwarz, Melanie
Krey, Katja
Daru, Andrea
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2021-10-21
Téma:
kortárs támogatás (peer coaching)
IKT
együttműködő tanulás
szakmai dilemma
Tartalmi leírás:
A pedagógusok munkájuk során gyakran szembesülnek komplex és kiszámíthatatlan szakmai dilemmákkal. Ezért a pedagógus jelölteknek olyan együttműködő szakmai környezetre van szükségük, amely figyelembe veszi e sokrétű kihívásokat (Beaton és mtsai, 2020).  Intézményünkben, Németországban, az IKT eszközöket alkalmazó kortárs támogatás (peer-coaching) és az együttműködő, inkluzív tanulás gyakorlatát azért vezettük be a pedagógusképzésbe, hogy elősegítsük  a befogadással és a sokszínűséggel kapcsolatos pozitív attitűdök kialakulását a tanárjelöltekben. Továbbá egy középiskolában, Reutlingenben, bevezettük az együttműködő online tanulás gyakorlatát a diákok számára is, hogy a tanárjelöltek és gyakorló tanárok egyaránt megtanulják, hogyan vezethetik rá tanulóikat arra, hogy befogadó környezetben támogassák egymást.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2021.1.06
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 20 szám 1. (2021); 110-120
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2021.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2021 A szerző(k)