Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A pályakezdő tanárok bevezető támogatási rendszerével kapcsolatos uniós törekvésekről |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1519 |
---|---|
Archívum: | Pedagógusképzés |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
A pályakezdő tanárok bevezető támogatási rendszerével kapcsolatos uniós törekvésekről
|
Létrehozó: |
Stéger, Csilla
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
Dátum: |
2010-03-31
|
Tartalmi leírás: |
A 2009. november 26-án az Európai Unió Tanácsa (továbbiakban: Tanács), és a tagállamok kormányainak a Tanács keretében ülésező képviselői elfogadták a tanárok és az iskolavezetők szakmai fejlődéséről szóló következtetéseket. E dokumentum kimondja, hogy az Európai Unió tagországainak törekedniük kell arra, hogy minden frissen végzett tanár elegendő, tényleges támogatásban és iránymutatásban részesüljön pályafutása elején. Ennek érdekében a Tanács felkéri a tagállamokat, hogy biztosítsák megfelelően annak a lehetőségét, hogy minden kezdő tanár az első munkahelyén eltöltött néhány év során részt vegyen egy szakmai és személyes támogatást nyújtó bevezető programban. A Tanács továbbá felkéri a Bizottságot, hogy lássa el gyakorlati információkkal a döntéshozókat a valamennyi kezdő tanárnak szóló strukturált bevezető program létrehozásával kapcsolatban. Az Európai Bizottság által szervezett klaszter munka keretében, valamint e felkérésre válaszul elkészült a „Pályakezdő tanárok koherens és rendszer szintű bevezető programjának kialakítsa – oktatáspolitikusok kézikönyve” című dokumentum, melynek Bizottság általi kiadása folyamatban van. E tanulmány bemutatja a kézikönyv tartalmát és a szerző személyes tapasztalatain keresztül a bevezető támogatási rendszerről való európai együttgondolkodást, a magyarországi bevezetés mérlegelésével együtt.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2010.1.04
|
Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 8 szám 1. (2010); 37-56
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2010.1
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2010 A szerző(k)
|