Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A pedagógusképzés korszerűsítése – európai tendenciák |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1518 |
---|---|
Archívum: | Pedagógusképzés |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
A pedagógusképzés korszerűsítése – európai tendenciák
|
Létrehozó: |
Falus, Iván
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
Dátum: |
2010-03-31
|
Tartalmi leírás: |
A tanulmány sorra veszi az Európai Unióban a tanárképzéssel kapcsolatban megfogalmazott legfontosabb irányelveket, és megkísérli feltérképezni, hogy ezek milyen mértékben hatják át a pedagógusképzés hazai gyakorlatát. Az elemzés a következő szempontok mentén történik: – a kompetenciák sajátosságai és szerepük a tanárképzésben; – tanárjelöltek felkészítése az eltérő képességű, etnikumú, szociális hátterű tanulók nevelésére, oktatására; – az információs és kommunikációs technológia alkalmazási lehetőségei a pedagógusképzésben; – a bevezető szakasz jelentősége; – a képző intézmények és az iskolák közötti partneri kapcsolat kialakítása; – az iskola tanulóközösséggé válása; – a tehetséges fiatalok vonzása a pedagóguspályára; – a tanárok előmeneteli rendszerének kidolgozása; – a pedagógusképzők képzése.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2010.1.03
|
Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 8 szám 1. (2010); 19-36
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2010.1
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2010 A szerző(k)
|