Ugrás a tartalomhoz

A pedagógusképzés korszerűsítése – európai tendenciák

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1518
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A pedagógusképzés korszerűsítése – európai tendenciák
Létrehozó:
Falus, Iván
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2010-03-31
Tartalmi leírás:
A tanulmány sorra veszi az Európai Unióban a tanárképzéssel kapcsolatban megfogalmazott legfontosabb irányelveket, és megkísérli feltérképezni, hogy ezek milyen mértékben hatják át a pedagógusképzés hazai gyakorlatát. Az elemzés a következő szempontok mentén történik: – a kompetenciák sajátosságai és szerepük a tanárképzésben; – tanárjelöltek felkészítése az eltérő képességű, etnikumú, szociális hátterű tanulók nevelésére, oktatására; – az információs és kommunikációs technológia alkalmazási lehetőségei a pedagógusképzésben; – a bevezető szakasz jelentősége; – a képző intézmények és az iskolák közötti partneri kapcsolat kialakítása; – az iskola tanulóközösséggé válása; – a tehetséges fiatalok vonzása a pedagóguspályára; – a tanárok előmeneteli rendszerének kidolgozása; – a pedagógusképzők képzése.  
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2010.1.03
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 8 szám 1. (2010); 19-36
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2010.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2010 A szerző(k)