Ugrás a tartalomhoz

A kritikus-barát módszer: A kritika művészete

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1394
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A kritikus-barát módszer: A kritika művészete
Létrehozó:
Simon, Gabriella
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2011-06-30
Tartalmi leírás:
A kritikus-barát (Critcal Friend) módszer angolszász területeken az 1970-es évek közepe óta ismert. Az 1990-es évek első felétől elterjedt metódus az oktatási intézmények és az abban dolgozók működésének feltérképezésére, az iskolák fejlesztésére. A kritikus-barát a pártatlan kívülálló szemével, de a folyamatokat belülről is megismerve, a praxis és a protokoll ismeretében ad támogatást, nyújt segítséget, válaszol a hozzá fordulók kérdéseire: az iskolavezetőktől a tanulókon át az adminisztratív dolgozókig. A tanulmány célja a módszer és a hozzá tartozó szerep ismertetése azzal a szándékkal, hogy egy lehetséges alternatívát nyújtson a pedagógiai tanácsadás tartalmi megújításához.  
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2011.1-2.04
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 9 szám 1-2. (2011); 47-64
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2011.1-2
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2011 A szerző(k)