Ugrás a tartalomhoz

A gyakorlóiskola szerepe a pedagógusjelöltek felkészítésében

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1317
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Műhelyek, tanuló közösségek
Cím:
A gyakorlóiskola szerepe a pedagógusjelöltek felkészítésében
Létrehozó:
Orgoványi-Gajdos, Judit
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2019-06-30
Téma:
tanárképzés
tanárjelöltek
gyakorlóiskola és egyetem kapcsolata
Tartalmi leírás:
Hazai és nemzetközi szakirodalmi adatokkal egyaránt igazolható, hogy a pedagóguspályát választó hallgatók számos területen elégedetlenek a tanárképzéssel (Lukács 2002; Kocsis, 2003; Jancsák 2011, 2012). Ezeket a visszajelzéseket a már pályán lévő kezdő tanárok problémáival foglalkozó kutatások is nagy ban megerősítik (Hagger – McIntyre, 2006; OECD, 2009; Fehérvári 2016). Az Eszterházy Károly Egy etem Gyakorlóiskoláját érintő 2017-ben zajló kutatás célja az volt, hogy egy esettanulmányon keresztül megvizsgálja a problémakörrel kapcsolatos jelenlegi hazai helyzetet, és a Szakmai Fejlesztő Iskola koncepciójából kiindulva megoldási javaslatokat nyújtson a fejlesztés lehetséges irányaival kapcsolatban.  
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2019.1-2.05
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 18 szám 1-2 (2019); 110-138
2732-3463
0133-2570
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2019 A szerző(k)