Ugrás a tartalomhoz

A Stanford Egyetem tanárképzésének gyakorlatorientáltsága

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1315
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A Stanford Egyetem tanárképzésének gyakorlatorientáltsága
Létrehozó:
K. Nagy, Emese
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2019-06-30
Téma:
tanári pálya
tanárképzés
gyakorlatorientáltság
Tartalmi leírás:
Írásunk célja a világ egyik legeredményesebb pedagógusképző programjának, a Stanford Egy etem tanárképzésének a bemutatása (Link1 és Link2). Gondolatsorunk, két arányaiban eltérő, tartalmi egységre tagolódik: kevésbé hangsúlyos részként jelenik meg Kalifornia Állam pedagógusképzési stratégiájának a bemutatása, a Stanford Teaching Education Programra (továbbiakban STEP) pedig nagy obb figyelmet fordítunk. Ez utóbbinál a nappali tagozatos hallgatók gy akorlóiskolai felkészítésére fókuszálunk, amely képzés jellemzője a tanári pályára, illetve a vezető tanárrá válásra történő professzionális felkészítés. Forrásként felhasználtuk Kalifornia Állam oktatási sztenderdjeit, a STEP-et és saját tapasztalatunkat, amelyet a Stanford Egy etem személyes látogatása alkalmával, az Inquiry into the Stanford Teacher Education Program (iSTEP) megismerésekor gy űjtöttünk.  
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2019.1-2.03
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 18 szám 1-2 (2019); 62-77
2732-3463
0133-2570
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2019 A szerző(k)