Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A Stanford Egyetem tanárképzésének gyakorlatorientáltsága |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1315 |
---|---|
Archívum: | Pedagógusképzés |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
A Stanford Egyetem tanárképzésének gyakorlatorientáltsága
|
Létrehozó: |
K. Nagy, Emese
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
Dátum: |
2019-06-30
|
Téma: |
tanári pálya
tanárképzés
gyakorlatorientáltság
|
Tartalmi leírás: |
Írásunk célja a világ egyik legeredményesebb pedagógusképző programjának, a Stanford Egy etem tanárképzésének a bemutatása (Link1 és Link2). Gondolatsorunk, két arányaiban eltérő, tartalmi egységre tagolódik: kevésbé hangsúlyos részként jelenik meg Kalifornia Állam pedagógusképzési stratégiájának a bemutatása, a Stanford Teaching Education Programra (továbbiakban STEP) pedig nagy obb figyelmet fordítunk. Ez utóbbinál a nappali tagozatos hallgatók gy akorlóiskolai felkészítésére fókuszálunk, amely képzés jellemzője a tanári pályára, illetve a vezető tanárrá válásra történő professzionális felkészítés. Forrásként felhasználtuk Kalifornia Állam oktatási sztenderdjeit, a STEP-et és saját tapasztalatunkat, amelyet a Stanford Egy etem személyes látogatása alkalmával, az Inquiry into the Stanford Teacher Education Program (iSTEP) megismerésekor gy űjtöttünk.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2019.1-2.03
|
Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 18 szám 1-2 (2019); 62-77
2732-3463
0133-2570
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2019 A szerző(k)
|