Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A Stanford Egyetem tanárképzésének gyakorlatorientáltsága |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1315 |
|---|---|
| Archívum: | Pedagógusképzés |
| Gyűjtemény: | Tanulmányok |
| Cím: |
A Stanford Egyetem tanárképzésének gyakorlatorientáltsága
|
| Létrehozó: |
K. Nagy, Emese
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
| Dátum: |
2019-06-30
|
| Téma: |
tanári pálya
tanárképzés
gyakorlatorientáltság
|
| Tartalmi leírás: |
Írásunk célja a világ egyik legeredményesebb pedagógusképző programjának, a Stanford Egy etem tanárképzésének a bemutatása (Link1 és Link2). Gondolatsorunk, két arányaiban eltérő, tartalmi egységre tagolódik: kevésbé hangsúlyos részként jelenik meg Kalifornia Állam pedagógusképzési stratégiájának a bemutatása, a Stanford Teaching Education Programra (továbbiakban STEP) pedig nagy obb figyelmet fordítunk. Ez utóbbinál a nappali tagozatos hallgatók gy akorlóiskolai felkészítésére fókuszálunk, amely képzés jellemzője a tanári pályára, illetve a vezető tanárrá válásra történő professzionális felkészítés. Forrásként felhasználtuk Kalifornia Állam oktatási sztenderdjeit, a STEP-et és saját tapasztalatunkat, amelyet a Stanford Egy etem személyes látogatása alkalmával, az Inquiry into the Stanford Teacher Education Program (iSTEP) megismerésekor gy űjtöttünk.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2019.1-2.03
|
| Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 18 szám 1-2 (2019); 62-77
2732-3463
0133-2570
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2019 A szerző(k)
|