Ugrás a tartalomhoz

A fogyatékossággal élő hallgatók helyzete a hazai és néhány külföldi ország felsőoktatási intézményeiben

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1240
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A fogyatékossággal élő hallgatók helyzete a hazai és néhány külföldi ország felsőoktatási intézményeiben
Létrehozó:
Kovács, Krisztina
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2011-12-20
Tartalmi leírás:
A tanulmány egy sajátos helyzetben lévő kisebbségi csoport, a fogyatékossággal élő, felsőoktatási intézményekben tanuló fiatalok helyzetét elemzi a hazai, az amerikai és néhány európai ország gyakorlatának összehasonlításával. Az írás ismerteti a hetvenes évektől kezdődően egyre nagyobb számban megjelenő publikációk szemléletbeli alakulását; a fogyatékos hallgatók létszámának változását; a különböző országokban alkalmazott definíciók különbségeit. Tisztázásra kerül a hazánkban még ritkán használt „ésszerű alkalmazkodás” fogalma. A szerző legfontosabbnak a fogyatékos hallgatók számára nyújtott szolgáltatások minőségét és az egyenlő esélyű hozzáférés eszméjének megvalósulását tartja. A tanulmány rávilágít a hazai szabályozás pozitív elemire éppúgy, mint a közoktatás és a felsőoktatás törvényi hátterében meglévő ellentmondásokra is.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2011.3-4.05
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 9 szám 3-4. (2011); 77-92
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2011.3-4
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2011 A szerző(k)