Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A fogyatékossággal élő hallgatók helyzete a hazai és néhány külföldi ország felsőoktatási intézményeiben |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1240 |
|---|---|
| Archívum: | Pedagógusképzés |
| Gyűjtemény: | Tanulmányok |
| Cím: |
A fogyatékossággal élő hallgatók helyzete a hazai és néhány külföldi ország felsőoktatási intézményeiben
|
| Létrehozó: |
Kovács, Krisztina
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
| Dátum: |
2011-12-20
|
| Tartalmi leírás: |
A tanulmány egy sajátos helyzetben lévő kisebbségi csoport, a fogyatékossággal élő, felsőoktatási intézményekben tanuló fiatalok helyzetét elemzi a hazai, az amerikai és néhány európai ország gyakorlatának összehasonlításával. Az írás ismerteti a hetvenes évektől kezdődően egyre nagyobb számban megjelenő publikációk szemléletbeli alakulását; a fogyatékos hallgatók létszámának változását; a különböző országokban alkalmazott definíciók különbségeit. Tisztázásra kerül a hazánkban még ritkán használt „ésszerű alkalmazkodás” fogalma. A szerző legfontosabbnak a fogyatékos hallgatók számára nyújtott szolgáltatások minőségét és az egyenlő esélyű hozzáférés eszméjének megvalósulását tartja. A tanulmány rávilágít a hazai szabályozás pozitív elemire éppúgy, mint a közoktatás és a felsőoktatás törvényi hátterében meglévő ellentmondásokra is.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2011.3-4.05
|
| Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 9 szám 3-4. (2011); 77-92
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2011.3-4
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2011 A szerző(k)
|