Ugrás a tartalomhoz

A kategóriák megkérdőjelezése: A folyamatos szakmai fejlődés szempontja az adaptív- elfogadó iskola koncepciójában

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1236
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A kategóriák megkérdőjelezése: A folyamatos szakmai fejlődés szempontja az adaptív- elfogadó iskola koncepciójában
Létrehozó:
Gaskó, Krisztina
Kálmán, Orsolya
Mészáros, György
Rapos, Nóra
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2011-12-20
Tartalmi leírás:
A kategóriák, sémák alapvető részei mindennapi társadalmi életünknek, személyes identitásunk kialakításának, mindennek pedagógiai szempontból is van jelentősége, hisz hangsúlyossá teszi a diákok sokféleségének, az egyéni fejlődési utaknak és az inklúziónak az elfogadását. Az adaptív-elfogadó iskola koncepciójának megfogalmazása közben úgy láttuk, hogy fontos érték a kategóriák megkérdőjelezése, mert a magyar közoktatásban jellemző azok túlburjánzása és reflektálatlansága. Sok a „valamilyen” szereplő – hátrányos helyzetű, tanulási nehézséggel bíró, mozgásában korlátozott diák; kezdő pedagógus; normál iskola – a pedagógiai gondolkodásban. Nehéz ezekből a kategóriákból kilépni, s nehezen sejlenek át rajtuk az érintettek egyéb sajátosságai is. Ahhoz, hogy ebben változás indulhasson el, szükség van e probléma intézményi felismerésére, s arra, hogy ez a téma igényként megjelenjen az egyéni és a közösségi tanulási folyamatokban, tervekben.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2011.3-4.01
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 9 szám 3-4. (2011); 5-28
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2011.3-4
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2011 A szerző(k)