Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A tanárképző intézet szerepének alakulása a magyarországi tanárképzés történetében |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1188 |
|---|---|
| Archívum: | Pedagógusképzés |
| Gyűjtemény: | Tanulmány |
| Cím: |
A tanárképző intézet szerepének alakulása a magyarországi tanárképzés történetében
|
| Létrehozó: |
Pukánszky, Béla
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
| Dátum: |
2013-12-20
|
| Tartalmi leírás: |
A 2011. évi felsőoktatási törvényben nevesített „tanárképző központ” a magyar középiskolai tanárképzés történetében nem új. Funkcióját tekintve előzményének tekinthető a magyar egyetemeken a 19. század végén létesített „tanárképző intézet”. Ez az intézménytípus az egyetemi városokban létesült: Budapesten, majd később Kolozsváron, Szegeden, Pécsett és Debrecenben. Az volt a feladata, hogy a középiskola gyakorlatias igényeit szem előtt tartva, folyamatos érdekérvényesítő diskurzust folytasson a tanítás szabadságának humboldti eszméjére hivatkozó tudományegyetemi karokkal. A budapesti és a vidéki tanárképző intézetek az 1924. évi tanárképzési törvény jóvoltából erős legitimációra tettek szert, amelynek nyomán definiált jogosítványaik birtokában már jelentős sikereket értek el a tanárképzés komponenseinek összehangolása terén.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2012-2013.06
|
| Forrás: |
Pedagógusképzés; 2012; 73-91
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2012-2013
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2013 A szerző(k)
|