Ugrás a tartalomhoz

A tanárképző intézet szerepének alakulása a magyarországi tanárképzés történetében

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1188
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Tanulmány
Cím:
A tanárképző intézet szerepének alakulása a magyarországi tanárképzés történetében
Létrehozó:
Pukánszky, Béla
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2013-12-20
Tartalmi leírás:
A 2011. évi felsőoktatási törvényben nevesített „tanárképző központ” a magyar középiskolai tanárképzés történetében nem új. Funkcióját tekintve előzményének tekinthető a magyar egyetemeken a 19. század végén létesített „tanárképző intézet”. Ez az intézménytípus az egyetemi városokban létesült: Budapesten, majd később Kolozsváron, Szegeden, Pécsett és Debrecenben. Az volt a feladata, hogy a középiskola gyakorlatias igényeit szem előtt tartva, folyamatos érdekérvényesítő diskurzust folytasson a tanítás szabadságának humboldti eszméjére hivatkozó tudományegyetemi karokkal. A budapesti és a vidéki tanárképző intézetek az 1924. évi tanárképzési törvény jóvoltából erős legitimációra tettek szert, amelynek nyomán definiált jogosítványaik birtokában már jelentős sikereket értek el a tanárképzés komponenseinek összehangolása terén.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2012-2013.06
Forrás:
Pedagógusképzés; 2012; 73-91
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2012-2013
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2013 A szerző(k)