Ugrás a tartalomhoz

Iskolaértékelés, szakfelügyelet Hollandiában

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1187
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Tanulmány
Cím:
Iskolaértékelés, szakfelügyelet Hollandiában
Létrehozó:
Major, Éva
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2013-12-20
Tartalmi leírás:
A tanulmány célja, hogy bemutassa a Holland Oktatási Felügyelőség (Inspectie van het Onderwijs) szerepét az iskolák és ezen keresztül az oktatás minőségének ellenőrzésében. Az elmúlt húsz év holland oktatáspolitikájában két fontos irányvonal figyelhető meg. Egyrészt egyre nagyobb az igény az oktatáshoz kapcsolódó teljesítményelvárások és sztenderdek meghatározására és érvényesítésére, másrészt az országos szabályozás csökkenésével az oktatási intézmények autonómiája és felelőssége folyamatosan nő saját politikájuk és gyakorlatuk kialakításában. Ezekhez a tendenciákhoz illeszkedik az Oktatási Felügyelőség szerepének változása is, hiszen az intézmény a jelenlegi rendszerben inkább kiegészíti az iskola által alkalmazott minőségellenőrző folyamatokat és mechanizmusokat.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2012-2013.05
Forrás:
Pedagógusképzés; 2012; 61-71
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2012-2013
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2013 A szerző(k)