Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A nyelv kompetenciájától a kompetencia nyelvéig: Vázlat a kompetenciadiskurzus tudományos eredetéről |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1069 |
|---|---|
| Archívum: | Pedagógusképzés |
| Gyűjtemény: | Tanulmány |
| Cím: |
A nyelv kompetenciájától a kompetencia nyelvéig: Vázlat a kompetenciadiskurzus tudományos eredetéről
|
| Létrehozó: |
Galántai, László
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
| Dátum: |
2015-10-26
|
| Tartalmi leírás: |
A tanulmány a kortárs neveléstudomány egyik központi fogalma, a kompetencia tudományos forrásvidékének feltárására vállalkozik. Kompetenciaalapú tanárképzés, kompetenciaalapú oktatás, kimeneti kompetenciák – csak néhány azon kontextusok közül, amelyekben a fogalom újra és újra felbukkan. Ezek értelmezéséhez elengedhetetlen a fogalom pszichológiai eredetének vázlatos elemzése, amely után a kompetenciaalapú képzés egyetempedagógiai értelmezésére vállalkozunk a munkaerőpiaccal való összefüggésében. A kutatás kiindulópontjának a kognitív elmekutatás pszichológiai és nyelvészeti eredményeit tekinti. Ezek kompetencia-fogalmából vonunk le következtetéseket a fogalom tudományos értelmezhetőségére vonatkozóan, de nem tévesztjük szem elől a kompetencia szó hétköznapi használatát sem.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2015.ksz.01
|
| Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 14 (2015): Októberi különszám; 5-24
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2015.ksz
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2015 A szerző(k)
|