Ugrás a tartalomhoz

A nyelv kompetenciájától a kompetencia nyelvéig: Vázlat a kompetenciadiskurzus tudományos eredetéről

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1069
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Tanulmány
Cím:
A nyelv kompetenciájától a kompetencia nyelvéig: Vázlat a kompetenciadiskurzus tudományos eredetéről
Létrehozó:
Galántai, László
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2015-10-26
Tartalmi leírás:
A tanulmány a kortárs neveléstudomány egyik központi fogalma, a kompetencia tudományos forrásvidékének feltárására vállalkozik. Kompetenciaalapú tanárképzés, kompetenciaalapú oktatás, kimeneti kompetenciák – csak néhány azon kontextusok közül, amelyekben a fogalom újra és újra felbukkan. Ezek értelmezéséhez elengedhetetlen a fogalom pszichológiai eredetének vázlatos elemzése, amely után a kompetenciaalapú képzés egyetempedagógiai értelmezésére vállalkozunk a munkaerőpiaccal való összefüggésében. A kutatás kiindulópontjának a kognitív elmekutatás pszichológiai és nyelvészeti eredményeit tekinti. Ezek kompetencia-fogalmából vonunk le következtetéseket a fogalom tudományos értelmezhetőségére vonatkozóan, de nem tévesztjük szem elől a kompetencia szó hétköznapi használatát sem.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2015.ksz.01
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 14 (2015): Októberi különszám; 5-24
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2015.ksz
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2015 A szerző(k)