Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Fejlesztés hatásainak ellenőrzése autizmus spektrumzavar esetén |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1048 |
---|---|
Archívum: | Pedagógusképzés |
Gyűjtemény: | Műhely |
Cím: |
Fejlesztés hatásainak ellenőrzése autizmus spektrumzavar esetén
|
Létrehozó: |
Szilágyi, Anna
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
Dátum: |
2016-12-20
|
Tartalmi leírás: |
Szakdolgozati munkám során egy autizmus spektrum zavarral élő gyermekkel foglalkoztam egyéni fejlesztési terv alapján. Tanulmányomban egy leíró jellegű esettanulmány alapján mutatom be a fejlesztés koncepcionális hátterét, a kidolgozott komplex fejlesztési tervet, az alkalmazott módszerek sajátosságait és a fejlesztés során bekövetkezett változásokat egy nyolc éves gyermek különböző készségeiben. Az esettanulmányban a szakirodalmi elemzés mellett a gyermek sajátosságainak megismerésére három nem sztenderdizált mérőeszközt használtam, s az így nyert adatok feldolgozására kvantitatív és kvalitatív elemzést alkalmaztam. A gyermek fejlődésében érdekeltek véleményének megismerésére fókuszcsoport típusú beszélgetést szerveztem. Az adatgyűjtésben és az adatok feldolgozásában, értelmezésében többoldalú megközelítésre, a trianguláció elvének az érvényesítésére törekedtem (Szokolszky, 2004). Az eset elemzése előtt először az autizmus spektrum zavar fogalmát járom körül viselkedéses és kognitív szinten.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2016.1-4.11
|
Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 15 szám 1-4. (2016); 117-132
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2016.1-4
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2016 A szerző(k)
|