Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
Fejlesztés hatásainak ellenőrzése autizmus spektrumzavar esetén |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1048 |
|---|---|
| Archívum: | Pedagógusképzés |
| Gyűjtemény: | Műhely |
| Cím: |
Fejlesztés hatásainak ellenőrzése autizmus spektrumzavar esetén
|
| Létrehozó: |
Szilágyi, Anna
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
| Dátum: |
2016-12-20
|
| Tartalmi leírás: |
Szakdolgozati munkám során egy autizmus spektrum zavarral élő gyermekkel foglalkoztam egyéni fejlesztési terv alapján. Tanulmányomban egy leíró jellegű esettanulmány alapján mutatom be a fejlesztés koncepcionális hátterét, a kidolgozott komplex fejlesztési tervet, az alkalmazott módszerek sajátosságait és a fejlesztés során bekövetkezett változásokat egy nyolc éves gyermek különböző készségeiben. Az esettanulmányban a szakirodalmi elemzés mellett a gyermek sajátosságainak megismerésére három nem sztenderdizált mérőeszközt használtam, s az így nyert adatok feldolgozására kvantitatív és kvalitatív elemzést alkalmaztam. A gyermek fejlődésében érdekeltek véleményének megismerésére fókuszcsoport típusú beszélgetést szerveztem. Az adatgyűjtésben és az adatok feldolgozásában, értelmezésében többoldalú megközelítésre, a trianguláció elvének az érvényesítésére törekedtem (Szokolszky, 2004). Az eset elemzése előtt először az autizmus spektrum zavar fogalmát járom körül viselkedéses és kognitív szinten.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2016.1-4.11
|
| Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 15 szám 1-4. (2016); 117-132
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2016.1-4
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2016 A szerző(k)
|