Ugrás a tartalomhoz

Fejlesztés hatásainak ellenőrzése autizmus spektrumzavar esetén

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/1048
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Műhely
Cím:
Fejlesztés hatásainak ellenőrzése autizmus spektrumzavar esetén
Létrehozó:
Szilágyi, Anna
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2016-12-20
Tartalmi leírás:
Szakdolgozati munkám során egy autizmus spektrum zavarral élő gyermekkel foglalkoztam egyéni fejlesztési terv alapján. Tanulmányomban egy leíró jellegű esettanulmány alapján mutatom be a fejlesztés koncepcionális hátterét, a kidolgozott komplex fejlesztési tervet, az alkalmazott módszerek sajátosságait és a fejlesztés során bekövetkezett változásokat egy nyolc éves gyermek különböző készségeiben. Az esettanulmányban a szakirodalmi elemzés mellett a gyermek sajátosságainak megismerésére három nem sztenderdizált mérőeszközt használtam, s az így nyert adatok feldolgozására kvantitatív és kvalitatív elemzést alkalmaztam. A gyermek fejlődésében érdekeltek véleményének megismerésére fókuszcsoport típusú beszélgetést szerveztem. Az adatgyűjtésben és az adatok feldolgozásában, értelmezésében többoldalú megközelítésre, a trianguláció elvének az érvényesítésére törekedtem (Szokolszky, 2004). Az eset elemzése előtt először az autizmus spektrum zavar fogalmát járom körül viselkedéses és kognitív szinten.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2016.1-4.11
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 15 szám 1-4. (2016); 117-132
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2016.1-4
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2016 A szerző(k)