Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A Nemzeti Alaptanterv és a pedagógusképzés összefüggései |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/882 |
---|---|
Archívum: | Pedagógusképzés |
Gyűjtemény: | Eszmecsere |
Cím: |
A Nemzeti Alaptanterv és a pedagógusképzés összefüggései
|
Létrehozó: |
Vass, Vilmos
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
Dátum: |
2008-12-20
|
Tartalmi leírás: |
Az első Nemzeti alaptanterv (Nat) elkészítése (1995) és bevezetése (1998 óta), majd az azt követő két felülvizsgálat (2003, 2007) után számos előadás, tanulmány, elemzés foglalkozott a Nat és a pedagógusképzés (óvó-, tanító- és tanárképzés) összefüggéseivel. Megszülettek és a pedagógusképzés gyakorlatában megjelentek azok a modellek és programok, amelyek figyelembe vették a Nemzeti alaptanterv alapelveit, célkitűzéseit, tágabb értelemben a közoktatás tartalmi reformjának változásait. Az utóbbi bő tíz év tapasztalatai lehetővé teszik, hogy tanulmányom első részében – a teljesség igénye nélkül – elemezzem a Nemzeti alaptanterv fejlődéstörténetét és az ezzel párhuzamosan zajló pedagógusképzési folyamatokat. A tanulmány második része a Nat-2007 és a pedagógusképzés összefüggéseire, a közeljövő legfontosabb feladataira, területeire fókuszál.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2008.4.04
|
Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 6 szám 4 (2008); 69-78
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2008.4
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2008 A szerző(k)
|