Ugrás a tartalomhoz

A Nemzeti Alaptanterv és a pedagógusképzés összefüggései

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/882
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Eszmecsere
Cím:
A Nemzeti Alaptanterv és a pedagógusképzés összefüggései
Létrehozó:
Vass, Vilmos
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2008-12-20
Tartalmi leírás:
Az első Nemzeti alaptanterv (Nat) elkészítése (1995) és bevezetése (1998 óta), majd az azt követő két felülvizsgálat (2003, 2007) után számos előadás, tanulmány, elemzés foglalkozott a Nat és a pedagógusképzés (óvó-, tanító- és tanárképzés) összefüggéseivel. Megszülettek és a pedagógusképzés gyakorlatában megjelentek azok a modellek és programok, amelyek figyelembe vették a Nemzeti alaptanterv alapelveit, célkitűzéseit, tágabb értelemben a közoktatás tartalmi reformjának változásait. Az utóbbi bő tíz év tapasztalatai lehetővé teszik, hogy tanulmányom első részében – a teljesség igénye nélkül – elemezzem a Nemzeti alaptanterv fejlődéstörténetét és az ezzel párhuzamosan zajló pedagógusképzési folyamatokat. A tanulmány második része a Nat-2007 és a pedagógusképzés összefüggéseire, a közeljövő legfontosabb feladataira, területeire fókuszál.  
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2008.4.04
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 6 szám 4 (2008); 69-78
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2008.4
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2008 A szerző(k)