Ugrás a tartalomhoz

Tanárok érzelmei - nemzetközi trendek, hazai helyzetkép az affektív paradigma fényében

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/850
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
Tanárok érzelmei - nemzetközi trendek, hazai helyzetkép az affektív paradigma fényében
Létrehozó:
Mesterházy, Mária
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2018-12-20
Tartalmi leírás:
Jelen tanulmányban a tanárok érzelmeivel foglalkozó nemzetközi kutatási trendek bemutatására és a 2003–2016 között megjelent magyar publikációk tanári érzelmekre vonatkozó értelmezéseinek áttekintésére vállalkozunk. A kutatás célja, hogy számba vegye az eredményeket és a hiányokat, felhívja a figyelmet a terület fontosságára, és ezáltal további kutatásokat ösztönözzön. Nemzetközi áttekintő tanulmányokra támaszkodva felvázolom a tanári érzelmekre irányuló vizsgálatok kialakulásának okait, fontosabb témaköreit, a konceptualizáció problémáit és néhány modellt. A magyar szakirodalom vizsgálatakor az érzelmek, az érzelmi képességek és az érzelmekkel kapcsolatos nézetek hazai jelenlétét vizsgálom a pedagógus-, illetve osztálytermi kutatások egyes területein.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2018.1-4.05
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 17 szám 1-4. (2018); 61-82
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2018.1-4
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2018 A szerző(k)