Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Tanárok érzelmei - nemzetközi trendek, hazai helyzetkép az affektív paradigma fényében |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/850 |
---|---|
Archívum: | Pedagógusképzés |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
Tanárok érzelmei - nemzetközi trendek, hazai helyzetkép az affektív paradigma fényében
|
Létrehozó: |
Mesterházy, Mária
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
Dátum: |
2018-12-20
|
Tartalmi leírás: |
Jelen tanulmányban a tanárok érzelmeivel foglalkozó nemzetközi kutatási trendek bemutatására és a 2003–2016 között megjelent magyar publikációk tanári érzelmekre vonatkozó értelmezéseinek áttekintésére vállalkozunk. A kutatás célja, hogy számba vegye az eredményeket és a hiányokat, felhívja a figyelmet a terület fontosságára, és ezáltal további kutatásokat ösztönözzön. Nemzetközi áttekintő tanulmányokra támaszkodva felvázolom a tanári érzelmekre irányuló vizsgálatok kialakulásának okait, fontosabb témaköreit, a konceptualizáció problémáit és néhány modellt. A magyar szakirodalom vizsgálatakor az érzelmek, az érzelmi képességek és az érzelmekkel kapcsolatos nézetek hazai jelenlétét vizsgálom a pedagógus-, illetve osztálytermi kutatások egyes területein.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált tanulmány
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2018.1-4.05
|
Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 17 szám 1-4. (2018); 61-82
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2018.1-4
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2018 A szerző(k)
|