Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A jövő tanárainak IKT ismeretei és elvárásai |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/840 |
---|---|
Archívum: | Pedagógusképzés |
Gyűjtemény: | Tanulmány |
Cím: |
A jövő tanárainak IKT ismeretei és elvárásai
|
Létrehozó: |
R. Tóth, Krisztina
Molnár, Gyöngyvér
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
Dátum: |
2009-03-31
|
Tartalmi leírás: |
Az iskola fő feladata a 21. század tudás társadalmában sem változik, továbbra is az adott kornak megfelelő, releváns tudás közvetítőjének kell lennie. A technológia fejlődése, a mindennapi életben, munkában betöltött szerepének változása, illetve az ezzel kapcsolatos újonnan megfogalmazódó elvárások miatt az oktatásban sem nélkülözhető többé a különböző IKT (információs-kommunikációs technológia) eszközök használata, illetve hatékony használatuk tanítása. Ez a változás új igényt támaszt a tanárok, illetve a tanárképzés felé. A kutatás célja a tanárképzés kezdetén járó hallgatók (N=203) különböző multimédiás eszközök, web 1.0 és web 2.0-es alkalmazások használatában való jártasságának, illetve a tanárképzés során IKT-val kapcsolatos elvárásainak feltérképezése. Noha a hallgatók többsége a Net Generáció tagja, tanáraik ezt figyelmen kívül hagyva az oktatás folyamán mellőzik a web 2.0-es alkalmazásokat. Az eredmények alátámasztják, hogy a tanórai tapasztalat nagymértékben befolyásolja a jövő tanárainak IKT attitűdjét, terveit és gyakorlatát. Azon hallgatók jelentős része nem tartja fontosnak többek között a blogok, wikik vagy a digitális napló használatának elsajátítását, akik korábbi tanulmányaik során nem találkoztak ezekkel az eszközökkel. Ezért a tanárképzés kiemelt feladata, hogy megtanítsa a jövő tanárainak a legújabb IKT eszközök és webes alkalmazások oktatási használatát, ami elősegítené a jövő Net Generációi számára egy hatékonyabb tanítási-tanulási folyamat kialakulását.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2009.1.02
|
Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 7 szám 1. (2009); 25-41
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2009.1
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2009 A szerző(k)
|