Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A "kognitív stílusra" szabott e-tananyag |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/839 |
---|---|
Archívum: | Pedagógusképzés |
Gyűjtemény: | Tanulmány |
Cím: |
A "kognitív stílusra" szabott e-tananyag
|
Létrehozó: |
Csillik, Olga
Sass, Judit
Bodnár, Éva
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
|
Dátum: |
2009-03-31
|
Tartalmi leírás: |
Az e-tanulással kapcsolatos kutatások talán legaktuálisabb kérdése a testreszabhatóság, az egyéni különbségek figyelembevételének lehetséges módjai. Tanulmányunkban részletesen foglalkozunk a kognitív stílusok e-tanulásban betöltött szerepével, majd az ezt követően bemutatott vizsgálatban megkíséreljük feltárni a különböző kognitív stílusú felhasználók tananyagszerkesztési sajátosságait, illetve az általuk elkészített tananyagok közötti különbségeket. A tanulmányban bemutatott kutatás szerves része egy többlépcsős kutatási programnak, amelynek legfőbb célja, hogy azonosítsa az e-tanulás hatékonyságát befolyásoló tanulótípusokat. E típusok megalkotásához viselkedési, mentális, pszichofiziológiai, kognitív és érzelmi jegyek egyaránt figyelembe veendők. Kutatásaink során olyan módszer-együttes kifejlesztésére törekedtünk, amely e sajátos tanulási környezethez igazodik. A viselkedéses, az érzelmi jegyeket, a mentális erőfeszítés mértékét az INTERFACE nevű szoftver segítségével igyekeztünk megragadni. A kognitív jegyek vizsgálatához Allinson és Hayes (1996) kérdőívét alkalmaztuk. Jelen tanulmányban a kognitív stílus e-tanulás befolyásoló szerepe mellett az e-tananyag szerkesztése során feltárható különbségek bemutatására fókuszálunk.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.37205/TEL-hun.2009.1.01
|
Forrás: |
Pedagógusképzés; Évf. 7 szám 1. (2009); 5-24
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2009.1
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2009 A szerző(k)
|