Ugrás a tartalomhoz

Pedagógusok pályaképe, a tanárképzéssel való elégedettségük és nehézségeik

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/803
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Tanulmány
Cím:
Pedagógusok pályaképe, a tanárképzéssel való elégedettségük és nehézségeik
Létrehozó:
N. Kollár, Katalin
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2008-12-20
Tartalmi leírás:
Tanulmányunkban egy gyakorló pedagógusok körében végzett kérdőíves vizsgáltról számolunk be, melyet a pedagógus pálya jellemzőivel, a feladatok végzéséhez szükséges személyiség jellemzőkkel és a pedagógusképzéssel kapcsolatban végeztünk. A vizsgálat 241 pedagógus eredményeit mutatja be, óvónőtől a középiskolai tanárig. A vizsgálat bemutatja a pedagógusok véleménye szerint legfontosabb feladatköröket, az ezekhez szükséges személyiségtulajdonságokat, és hogy ezeket a tulajdonságokat mennyire tartják fejleszthetőnek. A pedagógusképzés szempontjából három fő kérdést vizsgáltunk: mennyire fejlesztette ezeket a kívánatos tulajdonságokat a képzés, milyen mértékben készített fel az egyes feladatkörökre, és milyen hatékonysága van a különböző képzési formáknak. A fő problémákat a pedagógusok a magatartási és tanulási problémás diákokkal való bánásmódban, elsősorban az órán kívüli nevelésben és a tanári kiegyensúlyozottság és empátia elsajátításában látják. A képzésben az interaktív és gyakorlat centrikus módszereket érzik leghatékonyabbnak.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2008.4.01
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 6 szám 4 (2008); 7-34
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2008.4
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2008 A szerző(k)