Ugrás a tartalomhoz

„Mesterséges intelligencia a köz szolgálatában”: Interjú Hajzer Károly informatikai helyettes államtitkárral

  • Metaadatok
Tartalom: https://belugyiszemlejournal.org/index.php/belugyiszemle/article/view/960
Archívum: Belügyi Szemle
Gyűjtemény: Interjú
Open Access DRIVERset
Cím:
“Artificial intelligence in the service of the public”: Interview with Károly Hajzer, deputy secretary of state for information technology
„Mesterséges intelligencia a köz szolgálatában”: Interjú Hajzer Károly informatikai helyettes államtitkárral
Létrehozó:
Hertelendi, Lajos
Hornyik, Zsuzsanna
Kiadó:
Belügyminisztérium, 1051 Budapest, József Attila utca 2-4.
Dátum:
2022-01-14
Téma:
interjú
mesterséges intelligencia
informatika
innováció
Tartalmi leírás:
A mesterséges intelligenciában rejlő megoldások számos innovatív fejlesztésre adnak lehetőséget az élet számos területén, így a közigazgatásban is. A Belügyminisztérium informatikai fejlesztésekért felelős helyettes államtitkársága az elmúlt néhány évben jelentős korszerűsítéseket valósított meg az állampolgárokat érintő ügyintézés rendszerében. Odáig jutottunk, hogy a közigazgatás igyekszik „megismerni” az állampolgárok nyelvét. A cél a fülünkkel hallható, beszélt szöveg feldolgozása, használhatósága hivatalos ügyekben. Ehhez pedig nincs is másra szükség, mint egy mesterséges intelligenciával rendelkező chatrobotra. Arról, hogy milyen kézzelfogható változások történtek, hány különböző területet érintenek az utóbbi időszak fejlesztései, kérdeztük Hajzer Károly informatikai helyettes államtitkárt. Az interjút Hertelendi Lajos kooperatív szerkesztő és Hornyik Zsuzsanna főszerkesztő-helyettes készítette.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.38146/BSZ.2022.1.13
Forrás:
Belügyi Szemle; Évf. 70 szám 1 (2022); 207-217
2677-1632
2062-9494
Kapcsolat: