Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A gyász koreografálása, avagy az öröm koreopolitikája : Cion: A Requiem for Ravel’s Bolerojának értelmezési kísérlete |
| Tartalom: | https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/15065 |
|---|---|
| Archívum: | Tánc és Nevelés |
| Gyűjtemény: | Reflexiók |
| Cím: |
Choreographing Grief or the Choreopolitics of Joy: A reflective review of Cion: A Requiem for Ravel’s Bolero
A gyász koreografálása, avagy az öröm koreopolitikája : Cion: A Requiem for Ravel’s Bolerojának értelmezési kísérlete
|
| Létrehozó: |
Robles Ponce, Frida
|
| Kiadó: |
Magyar Táncművészeti Egyetem
|
| Dátum: |
2024-05-05
|
| Téma: |
kortárs tánc
Dél-Afrika
történelem
alternatív történelem
trauma
emlékezet
|
| Tartalmi leírás: |
Jelen írás André Lepecki choreopolicing és choreopolitics fogalmaira támaszkodva tesz kísérletet a táncmozgás értelmezésére politikai kontextusban. Az előadás, amelyről konkrétran szó lesz, a dél-afrikai Vuyani Dance Company produkciója, Cion: A Requiem of Ravel’s Bolero címmel került bemutatásra, a koreográfus Gregory Maqoma. A szereplők – a Soweto Gospel Choir és egy tehetséges beatboxművész – ezúttal egy történeti tabló táncosai, akik Dél-Afrika történelméből mutattak be érzékletes metszeteket. A gyarmatosítás, az evangelizáció, az apartheid, és persze a felszabadulásért vívott közdelem egy-egy fejezetet kapott az előadásban. A mozgó-táncoló testek kifejező ereje, s a delíriumos zene hangzásvilága biztosította a jelenlét élményét, tette átélhetővé a közönség számára az előadást.
|
| Nyelv: |
magyar
angol
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.46819/TN.5.1.163-170
|
| Forrás: |
Tánc és Nevelés; Évf. 5 szám 1 (2024); 153-170
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.5.1
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2024 Frida Robles Ponce
|