Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A gyász koreografálása, avagy az öröm koreopolitikája : Cion: A Requiem for Ravel’s Bolerojának értelmezési kísérlete |
Tartalom: | https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/15065 |
---|---|
Archívum: | Tánc és Nevelés |
Gyűjtemény: | Reflexiók |
Cím: |
Choreographing Grief or the Choreopolitics of Joy: A reflective review of Cion: A Requiem for Ravel’s Bolero
A gyász koreografálása, avagy az öröm koreopolitikája : Cion: A Requiem for Ravel’s Bolerojának értelmezési kísérlete
|
Létrehozó: |
Robles Ponce, Frida
|
Kiadó: |
Magyar Táncművészeti Egyetem
|
Dátum: |
2024-05-05
|
Téma: |
kortárs tánc
Dél-Afrika
történelem
alternatív történelem
trauma
emlékezet
|
Tartalmi leírás: |
Jelen írás André Lepecki choreopolicing és choreopolitics fogalmaira támaszkodva tesz kísérletet a táncmozgás értelmezésére politikai kontextusban. Az előadás, amelyről konkrétran szó lesz, a dél-afrikai Vuyani Dance Company produkciója, Cion: A Requiem of Ravel’s Bolero címmel került bemutatásra, a koreográfus Gregory Maqoma. A szereplők – a Soweto Gospel Choir és egy tehetséges beatboxművész – ezúttal egy történeti tabló táncosai, akik Dél-Afrika történelméből mutattak be érzékletes metszeteket. A gyarmatosítás, az evangelizáció, az apartheid, és persze a felszabadulásért vívott közdelem egy-egy fejezetet kapott az előadásban. A mozgó-táncoló testek kifejező ereje, s a delíriumos zene hangzásvilága biztosította a jelenlét élményét, tette átélhetővé a közönség számára az előadást.
|
Nyelv: |
magyar
angol
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
application/pdf
|
Azonosító: |
10.46819/TN.5.1.163-170
|
Forrás: |
Tánc és Nevelés; Évf. 5 szám 1 (2024); 153-170
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.5.1
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2024 Frida Robles Ponce
|