Ugrás a tartalomhoz

A gyász koreografálása, avagy az öröm koreopolitikája : Cion: A Requiem for Ravel’s Bolerojának értelmezési kísérlete

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/15065
Archívum: Tánc és Nevelés
Gyűjtemény: Reflexiók
Cím:
Choreographing Grief or the Choreopolitics of Joy: A reflective review of Cion: A Requiem for Ravel’s Bolero
A gyász koreografálása, avagy az öröm koreopolitikája : Cion: A Requiem for Ravel’s Bolerojának értelmezési kísérlete
Létrehozó:
Robles Ponce, Frida
Kiadó:
Magyar Táncművészeti Egyetem
Dátum:
2024-05-05
Téma:
kortárs tánc
Dél-Afrika
történelem
alternatív történelem
trauma
emlékezet
Tartalmi leírás:
Jelen írás André Lepecki choreopolicing és choreopolitics fogalmaira támaszkodva tesz kísérletet a táncmozgás értelmezésére politikai kontextusban. Az előadás, amelyről konkrétran szó lesz, a dél-afrikai Vuyani Dance Company produkciója, Cion: A Requiem of Ravel’s Bolero címmel került bemutatásra, a koreográfus Gregory Maqoma. A szereplők –  a Soweto Gospel Choir és egy tehetséges beatboxművész – ezúttal egy történeti tabló táncosai, akik Dél-Afrika történelméből mutattak be érzékletes metszeteket. A gyarmatosítás, az evangelizáció, az apartheid, és persze a felszabadulásért vívott közdelem egy-egy fejezetet kapott az előadásban. A mozgó-táncoló testek kifejező ereje, s a delíriumos zene hangzásvilága biztosította a jelenlét élményét, tette átélhetővé a közönség számára az előadást. 
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
10.46819/TN.5.1.163-170
Forrás:
Tánc és Nevelés; Évf. 5 szám 1 (2024); 153-170
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.5.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2024 Frida Robles Ponce