Ugrás a tartalomhoz

A 21. századi interkulturális oktatás szolgálatában : Szisztematikus tanár-diák szerepcsere a táncos egyetemi hallgatók elméleti képzésében

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/15056
Archívum: Tánc és Nevelés
Gyűjtemény: Módszertan
Cím:
In Favour of 21st Century Intercultural Education : Systematic Teacher-Student Role-reversal in the Theoretical Training of Dance Students in Higher Education
A 21. századi interkulturális oktatás szolgálatában : Szisztematikus tanár-diák szerepcsere a táncos egyetemi hallgatók elméleti képzésében
Létrehozó:
Tongori, Ágota
Kiadó:
Magyar Táncművészeti Egyetem
Dátum:
2024-05-05
Téma:
interkulturális oktatás
IKT-eszközök
digitális műveltség
kreativitás
kutatásalapú tanulás
Tartalmi leírás:
A jelen cikkben balettművész, valamint táncos és próbavezető szakos hallgatók többnemzetiségű csoportjaival elméleti kurzusok – például magyar kultúra vagy tánc a hallgató hazájában kurzus – keretében végezett tevékenységeket mutatom be. A hallgatók rendszeresen különféle digitális platformokon létrehozott produktumokon keresztül osztották meg újonnan konstruált tudásukat társaikkal és oktatójukkal. Az újszerű interkulturális tanítás módszertani elgondolásokkal összhangban, a témák, illetve a prezentációs formák választhatósága általi bizalomépítés kulcselemnek számított. A távlati célok között szerepelt, hogy az interkulturális témákhoz (például hagyományos táncok, zene, konyha, látnivalók) kapcsolódó gyakorlati tapasztalatok és a tanórán kívüli tevékenységek által a hallgatók végső soron az egyetemes emberi kultúrához tartozás élményét is megélhessék. A ma már nélkülözhetetlen IKT-eszközök alkalmazása lehetőséget nyújtott a kreativitásra. A jelen jógyakorlat-beszámoló a végzős évfolyamok hallgatóinak tanítása során szerzett tapasztalatokról szól, melyek során szándékoltan, szisztematikusan felcserélődtek a pedagógus-diák szerepek. A tanár-diák szerepcsere eredményei: a hallgatók maximális bevonódása, az együttműködési és kutatási készségek, a kritikai gondolkodás és a kreativitás fejlesztése, valamint ezen készségeknek, képességeknek a kulturális információcserén keresztüli alkalmazása. 
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dupla-vak lektorált cikk
Formátum:
application/pdf
application/pdf
Azonosító:
10.46819/TN.5.1.113-125
Forrás:
Tánc és Nevelés; Évf. 5 szám 1 (2024); 99-125
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.5.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2024 Ágota Tongori