Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A felsőoktatás és a tudomány értékelése körüli harcok Franciaországban |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/107694 |
---|---|
Archívum: | EDIT |
Gyűjtemény: |
Publikációk
MTMT Tudományos publikációk Tudományos publikációk (TáTK) |
Cím: |
A felsőoktatás és a tudomány értékelése körüli harcok Franciaországban
|
Létrehozó: |
Bajomi, Iván
|
Dátum: |
2023
|
Tartalmi leírás: |
A II. világháború után a francia állami kutatóhálózat égisze alatt a tudományostevékenységek értékelésére olyan rendszert hoztak létre, amelynek működtetésébenaz oktatók és kutatók közösségei játszottak meghatározó szerepet. Az USA-béliegyetemek mintájából kiindulva az 1980-as években egy elkülönült értékelésiszervezetet hoztak létre. A felsőoktatás területén működő szervezet általvégzett, a SWOT-elemzések módszertanát középpontba állító értékelések azintézmények működésmódjának fejlesztését voltak hivatva elősegíteni. Kétévtizeddel később viszont egy olyan, az akadémiai szféra valamennyi szférájábanműködtetett értékelési ügynökséget állítottak fel, amely nemcsakSWOT-elemzéseket készített, hanem különféle indikátorok alkalmazásával akutatóhelyek rangsorolására is vállalkozott. Más, korabeli franciaországitudománypolitikai intézkedésekhez hasonlóan az új ügynökség működése is komolytiltakozásokat váltott ki az akadémiai szférában. Ezek hatására a 2012-eskormányváltást követően az egyetem- és tudományértékelési ügynökség működésébőlkiiktatták az intézmény-rangsorolást, amely a kutatási támogatások elosztásaterén elősegítheti az intézmények közötti egyenlőtlenségek növekedését.
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
elte:34505978
elte:3
elte:EDUCATIO
elte:EDUCATIO
elte:32
elte:10026028
|
Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|