Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Egészségügyi oktatás innovációja a mai Magyarországon |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/10890/55142 |
---|---|
Archívum: | Műegyetem Digitális Archívum |
Gyűjtemény: |
1. Tudományos közlemények, publikációk
Konferenciák gyűjteményei Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban, 2024 |
Cím: |
Egészségügyi oktatás innovációja a mai Magyarországon
|
Létrehozó: |
Vincze, Kata Dóra
|
Dátum: |
2024-03-14T14:11:54Z
2024-03-14T14:11:54Z
2024.02.26
|
Tartalmi leírás: |
A cikkemben a hazai graduális és posztgraduális egészségügyi képzésben alkalmazott skill oktatás, valamint a hozzá tartozó szimulátor-támogatott egészségügyi oktatás helyzetét mutatom be átfogó felmérések, interjúk és kérdőívek eredményeinek segítségével. Az úgynevezett skill laborok lehetőséget teremtenek, a valós élethelyzetek szimulálására, robotok, szoftverek, bábuk és egyéb szimulációs eszközök segítségével. A hallgatók és továbbképzéseket végző aktív egészségügyi dolgozók az elméleti tudásukra építve, a 21. századi technikáknak köszönhetően az összes érzékszervüket felhasználva tanulhatják/gyakorolhatják be az új eljárásokat anélkül, hogy emberek egészségét veszélyeztetnék. Ezek a laboratóriumok országszerte modern szimulációs eszközökkel vannak felszerelve, amelyeken a diagnosztika, a terápiás betegellátás, életmentő beavatkozások kockázatmentesen gyakorolhatóak. Világ szinten már erre a képzésmódra támaszkodnak leginkább az orvosi és ápolói képzésekben. A munkám során eseti tapasztalataimon keresztül bemutatom egy-egy kiemelt eszköz használata körül felmerülő problémákat, a hozzá tartozó megoldási javaslatokat. Kitérek egy kiemelt magyar skill labor bemutatására működésére és kihasználtságára is. Itt statisztikai adatokkal alátámasztom és elemzem a felhasználói közönség összetételét. Több kérdőíves felmérésen keresztül vizsgálom a skill központokban dolgozó oktatók és instruktorokat véleményét és kritikáját arról, hogy mennyire használják a létesített oktatási egységeket. Felmérem, hogy milyen típusú órákat tartanak benne, mennyire megfelelő véleményük szerint a szimulátor-támogatott egészségügyi oktatási módszertan a gyakorlati képességek elsajátítása szempontjából? További felmérésben a magyar felsőoktatásban tanuló diákokat vizsgálom, hogy az ő oldalukról mennyire hatékony a vizsgált módszer és gyakorlat. A munkám során igyekeztem felkutatni az összes magyarországi skill labor oktatói és hallgatói meglátásait, tapasztalatait. Távlati célom, hogy a skill oktatás a jövőben egy teljesen hétköznapi, mindennapi módszer legyen az egészségügyi területek felé érdeklődők képzésében.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Konferenciaközlemény
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |