Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A memóriapalota módszere az informatika hatékony oktatásában |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/10890/55139 |
---|---|
Archívum: | Műegyetem Digitális Archívum |
Gyűjtemény: |
1. Tudományos közlemények, publikációk
Konferenciák gyűjteményei Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban, 2024 |
Cím: |
A memóriapalota módszere az informatika hatékony oktatásában
|
Létrehozó: |
Izsák, Andrea
|
Dátum: |
2024-03-14T14:11:48Z
2024-03-14T14:11:48Z
2024.02.26
|
Tartalmi leírás: |
A memóriapalota alkalmazási módszerének vizsgálata egy izgalmas kutatási terület, amelynek szerepe a kognitív pszichológia és a memóriakutatás kontextusában jelentős. Egy olyan dinamikusan fejlődő terület, amelyben folyamatosan új módszerek, elméletek és alkalmazások jelennek meg. A memóriapalota virtuális környezete lehetővé teszi a részletes és élethű reprezentációt, amely segít a résztvevőknek könnyen felidézni a tárolt információkat. A felhasználók virtuális séták mentén, interaktív módon fedezhetik fel a virtuális környezetet, és helyezhetik el emlékezetükben a fontos információkat. Tanulmányomban egy virtuális sétán alapuló játék keretein belül mutatom be a MOL (method of Loci) és a VMP (virtual method of Loci) módszerek ötvözését az informatika oktatásban. Abból a feltevésből indultam ki, hogy azok a tanulók, akik a virtuális sétán alapuló memóriapalota alkalmazásával sajátítják el információkat, jobb eredményeket érnek el, mint társaik. A kitűzött feladat tíz hardverkomponens megjegyzése volt. A felmérésem adataival az emlékezőképességet, és a virtuális séta során megjegyzett tételek sorrendjét és számát mértem. Az eredmények feldolgozását és értékelését statisztikai próbákkal végeztem. A mintát általános iskolás (n=93) és középiskolás (n=72) tanulók alkották.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Konferenciaközlemény
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |