Ugrás a tartalomhoz

 

A memóriapalota módszere az informatika hatékony oktatásában

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10890/55139
Archívum: Műegyetem Digitális Archívum
Gyűjtemény: 1. Tudományos közlemények, publikációk
Konferenciák gyűjteményei
Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban
I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban, 2024
Cím:
A memóriapalota módszere az informatika hatékony oktatásában
Létrehozó:
Izsák, Andrea
Dátum:
2024-03-14T14:11:48Z
2024-03-14T14:11:48Z
2024.02.26
Tartalmi leírás:
A memóriapalota alkalmazási módszerének vizsgálata egy izgalmas kutatási terület, amelynek szerepe a kognitív pszichológia és a memóriakutatás kontextusában jelentős. Egy olyan dinamikusan fejlődő terület, amelyben folyamatosan új módszerek, elméletek és alkalmazások jelennek meg. A memóriapalota virtuális környezete lehetővé teszi a részletes és élethű reprezentációt, amely segít a résztvevőknek könnyen felidézni a tárolt információkat. A felhasználók virtuális séták mentén, interaktív módon fedezhetik fel a virtuális környezetet, és helyezhetik el emlékezetükben a fontos információkat. Tanulmányomban egy virtuális sétán alapuló játék keretein belül mutatom be a MOL (method of Loci) és a VMP (virtual method of Loci) módszerek ötvözését az informatika oktatásban. Abból a feltevésből indultam ki, hogy azok a tanulók, akik a virtuális sétán alapuló memóriapalota alkalmazásával sajátítják el információkat, jobb eredményeket érnek el, mint társaik. A kitűzött feladat tíz hardverkomponens megjegyzése volt. A felmérésem adataival az emlékezőképességet, és a virtuális séta során megjegyzett tételek sorrendjét és számát mértem. Az eredmények feldolgozását és értékelését statisztikai próbákkal végeztem. A mintát általános iskolás (n=93) és középiskolás (n=72) tanulók alkották.
Nyelv:
magyar
Típus:
Konferenciaközlemény
Formátum:
application/pdf
Azonosító: