Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Az állampolgári ismeretek tantárgy kapcsolata a földrajz és a történelem tantárggyal a társadalmi és a gazdasági folyamatok tanulása során |
| Tartalom: | http://hdl.handle.net/10890/55137 |
|---|---|
| Archívum: | Műegyetem Digitális Archívum |
| Gyűjtemény: |
1. Tudományos közlemények, publikációk
Konferenciák gyűjteményei Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban, 2024 |
| Cím: |
Az állampolgári ismeretek tantárgy kapcsolata a földrajz és a történelem tantárggyal a társadalmi és a gazdasági folyamatok tanulása során
|
| Létrehozó: |
Seres, Zoltán
|
| Dátum: |
2024-03-14T14:11:45Z
2024-03-14T14:11:45Z
2024.02.26
|
| Tartalmi leírás: |
A földrajz és a történelem tantárgyak tanulása során megszerzett társadalmi és gazdasági jellegű tudáselemek az állampolgári ismeretek tantárgy keretében kiválóan szintetizálhatók. Bár a korábbi vonatkozó írások leginkább az állampolgári ismeretek és a történelem tantárgy közötti kapcsolatokat emelik ki, fontos hangsúlyozni, hogy a tantárgy számos témája (pl. demográfia, pénzügy, vállalkozások, környezet- és természetvédelem) szorosan kötődik a földrajzhoz is. Jelen tanulmány bemutatja a földrajz és a történelem tantárgynak az állampolgári ismeretek tantárggyal való kapcsolatát a köznevelési rendszerben, vázolja az állampolgári ismeretek tantárgy legfontosabb jellemzőit, valamint gyakorlati fókuszú ajánlásokat fogalmaz meg a tantárgy eredményes tanítása-tanulása érdekében. Emellett a szerző egy, a korábbi évek földrajz és történelem érettségi feladataiból készült gyűjtemény elkészítésével is segíti a tantárgyak tanítását.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Konferenciaközlemény
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |