Ugrás a tartalomhoz

 

A tanári interakció mérése szlovákiai magyar pedagógusok körében

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10890/55134
Archívum: Műegyetem Digitális Archívum
Gyűjtemény: 1. Tudományos közlemények, publikációk
Konferenciák gyűjteményei
Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban
I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia - Oktatás Egy Változó Világban, 2024
Cím:
A tanári interakció mérése szlovákiai magyar pedagógusok körében
Létrehozó:
Sýkora Hernády, Katalin
Dátum:
2024-03-14T14:11:39Z
2024-03-14T14:11:39Z
2024.02.26
Tartalmi leírás:
A pedagógus, mint proaktív, önszerveződő, önreflektív és önszabályozó egyén érzéseit, gondolatait, viselkedését, cselekvései sikerét, illetve munkáját számos tényező befolyásolja. Jelen tanulmányunk egy átfogóbb kutatás része, melynek célja az énhatékonyság árnyaltabb megközelítésben történő vizsgálata, az énhatékonyságot meghatározó, eddig még kevésbé vizsgált változó, a tanári interakció és a tanári énhatékonyság kapcsolatát jellemző mutatók feltárása. Első célként egy, a tanári interakció mérésére alkalmas mérőeszköz adaptálását tűztük ki. Egy pilot kutatás keretén belül vizsgáltuk a tanári interakció mérésére szolgáló 48 itemes QTI kérdőív magyar nyelvre adaptált változatának alkalmasságát a szlovákiai magyar pedagógusok szélesebb körű mérésére. Szlovákiában tevékenykedő, közel 60 szlovákiai magyar pedagógus mérésére alkalmaztuk a kérdőívet. Megvizsgáltuk a kérdőív magyar változatának faktoriális reliabilitását. Az adaptált kérdőív megbízhatósági mutatói 0,592 és 0,693 között mozognak. A faktorelemzés során létrejött egy új modell, ami nem felel meg az eredeti circumplex modellnek, hanem 6 különálló alskálán fedi le a jelenséget.
Nyelv:
magyar
Típus:
Konferenciaközlemény
Formátum:
application/pdf
Azonosító: