Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Az életen át tartó tanulás paradigmájától a működő tudásháromszögig |
| Tartalom: | http://hdl.handle.net/10890/53069 |
|---|---|
| Archívum: | Műegyetem Digitális Archívum |
| Gyűjtemény: |
1. Tudományos közlemények, publikációk
Bölcsészettudományok Neveléstudományok |
| Cím: |
Az életen át tartó tanulás paradigmájától a működő tudásháromszögig
|
| Létrehozó: |
Kálmán, Anikó
|
| Dátum: |
2024-02-07T10:23:15Z
2024-02-07T10:23:15Z
2023
|
| Tartalmi leírás: |
A világban elmozdulás történt a tudásalapú társadalom és gazdaság felé, a fejlett társadalmak számára prioritást élvez az egész életen át tartó tanulás gyakorlati megvalósítása. Napjainkban nagyfokú érdeklődés tapasztalható a naprakész információ és a tudás hozzáférhetőségének biztosítására. Az egyéneknek igényük van arra, hogy megtervezhessék a saját életüket és tevékenyen járuljanak hozzá a társadalom fejlődéséhez, miközben kulturális, etnikai és nyelvi sokféleségben élnek. A tanuló szervezetek és a tudásmenedzsment rohamos terjedésével egyre világosabbá válik az emberi erőforrás-fejlesztés jelentősége, az életen át tartó tanulás ösztönzése fejleszti a tudáskészletet, az innovációs-és versenykapacitást, a rendszerszintű működést. Mindez Európa versenyképességének megerősítését, a foglalkoztathatóság és a munkaerőpiacon való alkalmazkodás sikerét is előrevetíti. Az oktatás kulcsszerepet játszik abban, hogy ezekre a kihívásokra a tanulás és a megértés révén hogyan válaszolunk. A felsőoktatás és az élethosszig tartó tanulás korszerű kapcsolatában sikeresen megvalósulhat a tudás- és tapasztalatmegosztás, amihez kiindulási pontot jelent az együttműködésen alapuló munkakultúra kialakítása. A felnőttkori tanulás gyakorlatorientált, ami a tanítás módszereit is meghatározza, a gazdasági értékként szereplő egyén fejlődési és tanulási lehetőségei az önirányított tanulás által valósulhatnak meg. A tanulmány kiemelten kezeli a változás fogalmát, és ehhez kapcsolja a tanulás, alkalmazkodás, fejlődés azon értelmezéseit, melyek a felnőttoktatás progressziójához kapcsolódnak. Az életen át tartó tanuláshoz kapcsolódó fogalmak áttekintésével, kutatási eredményekkel és konstruktív kritikai elemzéssel rendszerszemléletű megközelítésben vizsgálja az életen át tartó tanulás jelentését. A felsőoktatási intézmények számára a paradigma alkalmazásához és továbbfejlesztéséhez bemutatja a Tudásháromszög modelljét, ami az egyetemi funkciók közötti szinergiákat hangsúlyozza.
|
| Típus: |
Könyvrészlet
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
2786-2267
|