Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Niche marketing alkalmazása a kézműves élelmiszerek piacán: Hogyan hatott a koronavírus az alkalmazott marketing mixre? |
Tartalom: | https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/jelenkori_tars-gazd_folyamatok/article/view/44967 |
---|---|
Archívum: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok |
Gyűjtemény: | Vállalati sikeresség, eladásösztönzés, fogyasztói magatartás és termékfejlesztés |
Cím: |
Niche Marketing in the Artisan Food Market : How the Coronavirus Affected the Applied Marketing Mix?
Niche marketing alkalmazása a kézműves élelmiszerek piacán: Hogyan hatott a koronavírus az alkalmazott marketing mixre?
|
Létrehozó: |
Lendvai, Edina
Kőműves, Hédi
|
Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
|
Dátum: |
2024-03-16
|
Téma: |
niche marketing
online felmérés
COVID-19
kézműves termékek
|
Tartalmi leírás: |
A niche marketing előnye a tömegmarketinggel szemben, hogy gyorsabban tud reagálni a meglévő és gyorsan változó kisebb piacokra, ahol a rugalmasság és a megkülönböztethetőség felértékelődik. A kutatásunk során a kézműves élelmiszerek piacán a COVID-19 pandémia hatásának vizsgálatát célozza meg. A primer kutatás a niche marketing stratégia elemeire és az élelmiszerfogyasztói magatartást befolyásoló tényezőkre fokuszál. A szekunder kutatásban bemutatásra kerül egy online piac, valamint a pandémia hatására bekövetkezett egyes fogyasztói magatartások. Felmérésünkben kérdőív segítségével vizsgáltuk a Bödön Piacon árusító termelők alkalmazkodását az új helyzethez. Emellett a fogyasztói oldal is feltérképezésre került, de az nem szerepel a tanulmányban. Az eredmények szerint a pandémia hatására az alkalmazkodás terén a bankkártyás fizetés és a házhozszállítás iránti igény nőtt. A promóció és az értékesítési csatornák bővítése terén az online jelenlét fontosságát felismerték és alkalmazták a termelők.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14232/jtgf.2023.3-4.99-106
|
Forrás: |
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Évf. 18 szám 3-4 (2023); 99-106
2676-9867
1788-7593
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2024 Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok
|