Ugrás a tartalomhoz

Niche marketing alkalmazása a kézműves élelmiszerek piacán: Hogyan hatott a koronavírus az alkalmazott marketing mixre?

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/jelenkori_tars-gazd_folyamatok/article/view/44967
Archívum: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Gyűjtemény: Vállalati sikeresség, eladásösztönzés, fogyasztói magatartás és termékfejlesztés
Cím:
Niche Marketing in the Artisan Food Market : How the Coronavirus Affected the Applied Marketing Mix?
Niche marketing alkalmazása a kézműves élelmiszerek piacán: Hogyan hatott a koronavírus az alkalmazott marketing mixre?
Létrehozó:
Lendvai, Edina
Kőműves, Hédi
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
Dátum:
2024-03-16
Téma:
niche marketing
online felmérés
COVID-19
kézműves termékek
Tartalmi leírás:
A niche marketing előnye a tömegmarketinggel szemben, hogy gyorsabban tud reagálni a meglévő és gyorsan változó kisebb piacokra, ahol a rugalmasság és a megkülönböztethetőség felértékelődik. A kutatásunk során a kézműves élelmiszerek piacán a COVID-19 pandémia hatásának vizsgálatát célozza meg. A primer kutatás a niche marketing stratégia elemeire és az élelmiszerfogyasztói magatartást befolyásoló tényezőkre fokuszál. A szekunder kutatásban bemutatásra kerül egy online piac, valamint a pandémia hatására bekövetkezett egyes fogyasztói magatartások. Felmérésünkben kérdőív segítségével vizsgáltuk a Bödön Piacon árusító termelők alkalmazkodását az új helyzethez. Emellett a fogyasztói oldal is feltérképezésre került, de az nem szerepel a tanulmányban. Az eredmények szerint a pandémia hatására az alkalmazkodás terén a bankkártyás fizetés és a házhozszállítás iránti igény nőtt. A promóció és az értékesítési csatornák bővítése terén az online jelenlét fontosságát felismerték és alkalmazták a termelők.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/jtgf.2023.3-4.99-106
Forrás:
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Évf. 18 szám 3-4 (2023); 99-106
2676-9867
1788-7593
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2024 Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok