Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Kereskedelemszervezés és vásárlásösztönzés összefüggései a magyar FMCG piacon |
Tartalom: | https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/jelenkori_tars-gazd_folyamatok/article/view/44786 |
---|---|
Archívum: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok |
Gyűjtemény: | Vállalati sikeresség, eladásösztönzés, fogyasztói magatartás és termékfejlesztés |
Cím: |
Fight for customers Correlations of Trade Organizations and Sales Promotion on the Hungarian FMCG market
Kereskedelemszervezés és vásárlásösztönzés összefüggései a magyar FMCG piacon
|
Létrehozó: |
Földi, Kata
Ibolya, Pénzes
Éva, Pólya
|
Kiadó: |
Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar
|
Dátum: |
2024-03-16
|
Téma: |
működési feltételek
kereskedelem szervezés
vásárlásösztönzés
fogyasztói vélemény
szakértői interjúk
|
Tartalmi leírás: |
Az ezredforduló utáni idők jól körülhatárolható változásokat hoztak a kiskereskedők szakmai szervezeteiben és marketingtevékenységében a magyar hárompólusú FMCG piacon. A vállalkozások működési feltételei bonyolultabbá váltak, ami a releváns befolyásoló tényezők számának és intenzitásának változékonyságában, valamint előrejelzési nehézségeiben is megmutatkozik. Ezek közül a fogyasztói/vásárlási magatartás változása, a versenyintenzitás növekedése, a beszerzési marketing erősödése, a csatornapozíció változása, az informatikai és infokommunikációs eszközök innovációja, a gazdasági környezet meghatározó változása, a szigorodó jogszabályok és a váratlan események, az ökológiai környezet hatása kiemelhető. A piaci versenyre fókuszáló változások hatásának feltárásához fontos kiindulópont, hogy a Magyarországon működő üzletláncok száma és aktivitása stabilizálódott, ami eltolta a kutatások irányát a kereskedelemszervezés és a marketing kapcsolatának feltárására, a versenyelőnyök javítására. és a menedzsment hatékonyságára.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14232/jtgf.2023.3-4.71-80
|
Forrás: |
Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok; Évf. 18 szám 3-4 (2023); 71-80
2676-9867
1788-7593
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2024 Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok
|