Ugrás a tartalomhoz

Az olvasás fejlesztése a drámapedagógia módszereivel

  • Metaadatok
Tartalom: https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/4680
Archívum: Anyanyelvi kultúraközvetítés
Gyűjtemény: Open Access DRIVERset
Olvasáskutatás
Cím:
Enhancing reading competence through drama-based pedagogy
Az olvasás fejlesztése a drámapedagógia módszereivel
Létrehozó:
Balogh, Renáta
Krisztián, Józsa
Kiadó:
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Dátum:
2024-02-28
Téma:
olvasási motiváció
olvasási képesség
drámapedagógia
Tartalmi leírás:
A tanulók szövegértési nehézségei komoly kihívást jelentenek, amellyel az iskolában és iskolán kívül is mindennap találkozunk. A problémára és annak súlyosságára több átfogó vizsgálat (például Országos kompetenciamérés – OKM; Program for International Student Assessment – PISA) is rávilágított. Az olvasás iskolai fejlesztése ezért kiemelten fontos feladat. Kulcsfontosságúak azok a módszerek, amelyek az olvasási kompetenciát fejlesztik. Ilyen módszer a drámapedagógia is. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa, miként lehet a drámapedagógia módszereivel a szövegértés fejlesztését segíteni. A tanulmány rávilágít, hogy a drámapedagógiai módszerek alkalmazása erősíti az olvasás iránti motiváltságot és az olvasási képességet. Az ismertetett drámapedagógiai módszereket, játékokat különböző iskolai tanórákon is lehet használni, de emellett az osztálytermen kívül is alkalmazhatóak.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Szakértő által átnézett cikk
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.33569/akk.4680
Forrás:
ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS | MEDIATON OF HUNGARIAN LANGUAGE CULTURE; Évf. 6 Szám 2 (2023); 4-16
2063-2991
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2023 Balogh Renáta, Józsa Krisztián