Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
Az olvasás fejlesztése a drámapedagógia módszereivel |
| Tartalom: | https://journal.uni-mate.hu/index.php/akk/article/view/4680 |
|---|---|
| Archívum: | Anyanyelvi kultúraközvetítés |
| Gyűjtemény: |
Open Access DRIVERset
Olvasáskutatás |
| Cím: |
Enhancing reading competence through drama-based pedagogy
Az olvasás fejlesztése a drámapedagógia módszereivel
|
| Létrehozó: |
Balogh, Renáta
Krisztián, Józsa
|
| Kiadó: |
Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
|
| Dátum: |
2024-02-28
|
| Téma: |
olvasási motiváció
olvasási képesség
drámapedagógia
|
| Tartalmi leírás: |
A tanulók szövegértési nehézségei komoly kihívást jelentenek, amellyel az iskolában és iskolán kívül is mindennap találkozunk. A problémára és annak súlyosságára több átfogó vizsgálat (például Országos kompetenciamérés – OKM; Program for International Student Assessment – PISA) is rávilágított. Az olvasás iskolai fejlesztése ezért kiemelten fontos feladat. Kulcsfontosságúak azok a módszerek, amelyek az olvasási kompetenciát fejlesztik. Ilyen módszer a drámapedagógia is. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa, miként lehet a drámapedagógia módszereivel a szövegértés fejlesztését segíteni. A tanulmány rávilágít, hogy a drámapedagógiai módszerek alkalmazása erősíti az olvasás iránti motiváltságot és az olvasási képességet. Az ismertetett drámapedagógiai módszereket, játékokat különböző iskolai tanórákon is lehet használni, de emellett az osztálytermen kívül is alkalmazhatóak.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Szakértő által átnézett cikk
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.33569/akk.4680
|
| Forrás: |
ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS | MEDIATON OF HUNGARIAN LANGUAGE CULTURE; Évf. 6 Szám 2 (2023); 4-16
2063-2991
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2023 Balogh Renáta, Józsa Krisztián
|