Ugrás a tartalomhoz

„Kérem, gondoljon a környezetre, mielőtt kinyomtatja ezt a cikket!” - A belső marketing szerepe a szervezetek környezetvédelmi erőfeszítéseinek közvetítésében és hatása a fiatal munkavállalók elégedettségére

  • Metaadatok
Tartalom: https://unipub.lib.uni-corvinus.hu/9655/
Archívum: Corvinus Kutatások
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Marketing
Subject = Environmental economics
Type = Article
Cím:
„Kérem, gondoljon a környezetre, mielőtt kinyomtatja ezt a cikket!” - A belső marketing szerepe a szervezetek környezetvédelmi erőfeszítéseinek közvetítésében és hatása a fiatal munkavállalók elégedettségére
Létrehozó:
Hubert, Jozsef
Kiadó:
PTE KTK
Dátum:
2023-12
Téma:
Environmental economics
Marketing
Tartalmi leírás:
A TANULMÁNY CÉLJA A tanulmány azt vizsgálja, miként befolyásolják a munkavállalók elégedettségét a munkaadó szervezet környezeti impaktjáról szóló híradások, és ez a hatás milyen módon vonható kontroll alá a belső marketing eszközeivel. ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN A téma alul kutatott természete miatt a kutatás feltáró jellegű, kvalitatív elemzésre támaszkodik. A megkérdezésben 76 fő, egyetemista korú válaszadó vett részt, akik előre megadott szempontok szerint írtak jellemzést munkahelyükről. Ez a megközelítés lehetővé tette, hogy szélesebb körben (egy fős vállalkozásoktól a multinacionális cégekig, profitorientált vállalkozásoktól a non-profit szféra szereplőiig) megismerhető legyen a fiatalabb generáció véleménye. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK A tanulmány feltárta, hogy a belső marketing kedvező és kedvezőtlen hatással is lehet a munkavállalói elégedettségre. A kedvező hatás kiaknázásához a szervezeteknek szinkronba kell hozniuk a környezetvédelmi tevékenység szintjével az arról szóló kommunikáció szintjét. További eredményként felállításra került egy modell, ami a munkavállalók szemszögéből értelmezi a szervezet környezeti impaktjáról szóló híradások szerepét a munkahellyel való elégedettségben. A kutatás ráirányítja a marketing szakemberek figyelmét arra, hogy a vállalatok környezetvédelmi impaktja nem csak a fogyasztók, de a munkavállalók szempontjából is meghatározó lehet. A szervezetek a belső marketing eszköztára révén kontrollálhatják a folyamatot, ami azonban gondos tervezést igényel, hogy elkerüljék a célzottal ellentétes hatást. GYAKORLATI/GAZDASÁGPOLITIKAI JAVASLATOK A szervezeteknek kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a munkatársak megfelelő tájékoztatására. A belső marketing csatornák összehangolása mellett fontos szempont kell legyen az is, hogy a tényleges tevékenység (környezeti impakt) és az azokról szóló hírek szinkronban legyenek, az ellentmondások ugyanis a szervezet tagjainak elkötelezettségét erodálhatják.
Nyelv:
magyar
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Hubert, Jozsef (2023) „Kérem, gondoljon a környezetre, mielőtt kinyomtatja ezt a cikket!” - A belső marketing szerepe a szervezetek környezetvédelmi erőfeszítéseinek közvetítésében és hatása a fiatal munkavállalók elégedettségére. Marketing & Menedzsment, 57 (3). pp. 58-67. DOI https://doi.org/10.15170/MM.2023.57.03.06
Kapcsolat: