Ugrás a tartalomhoz

Helymarketing, és hatásai, mint kutatási téma – Szisztematikus irodalomfeldolgozás

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/mksv/article/view/12005
Archívum: Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok
Gyűjtemény: Műhely/jó gyakorlat
Open Access DRIVERset
Cím:
Place Marketing and Its Effects as a Research Topic – Systematic Literature Review
Helymarketing, és hatásai, mint kutatási téma – Szisztematikus irodalomfeldolgozás
Létrehozó:
Reicher, Regina Zsuzsánna
Pecze, Krisztina
Kádár, Beáta
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Egyetem
Dátum:
2023-12-20
Téma:
helymarketing
környezeti hatás
szisztematikus irodalmi áttekintés
adatbázis-kutatás
Tartalmi leírás:
Az elmúlt évek gazdasági változásai és a világjárvány komoly nehézségeket okozott minden település életében, függetlenül azok méretétől. Azok a kisvárosok és falvak azonban, amelyek elsődleges bevételi forrása a turizmuson alapul, még súlyosabb problémákkal küzdenek. Minden település vezetése újragondolta marketingstratégiáját, hogy választ adhasson az új kihívásokra. A marketingstratégiák gyakran ösztönzik a túlfogyasztást, így egy rosszul átgondolt marketingkampány végzetes lehet egy település számára. Tanulmányunk célja, hogy bemutassa kutatócsoportunk kezdeti kutatásait és munkánk első eredményeit. Szisztematikus szakirodalmi vizsgálat során, adatbáziskutatással célunk a marketing, azon belül is a településmarketing témakörében megjelent szakirodalmak azonosítása, lehetséges klasztereinek kialakítása volt. Cikkünkben bemutatjuk a marketinggel kapcsolatos tanulmányok helyét, szerepét és eredményeit elemző szakirodalom szisztematikus áttekintését, beleértve az önkormányzatok és a helymarketing területét és helyzetét, három jól ismert publikációs adatbázisban, a Clarivate Web of Science-ben, az Elsevier Scopusban valamint a SAGE gondozásában megjelenő folyóiratok körében, mint elsődleges forrásban. Ennek érdekében 2000-2022 között szisztematikus adatbázis-elemzést végeztünk, amelynek eredményeként kulcsszó-alapú osztályozást hajtottunk végre a megjelent kutatások, témák és módszerek tekintetében. Ezzel a kutatással fő célunk volt egy olyan fogalmi térkép elkészítése, amely segített összegyűjteni és hálózatba rendezni a helymarketing témakörét alkotó fogalmakat. Továbbá tisztázta a helymarketing ágazatait és a területek tanulmányozásának lehetőségeit. Eredményeink azt mutatják, hogy a gazdasági és társadalmi fenntarthatósághoz kapcsolódó helymarketing tendenciái is egyre inkább előtérbe kerülnek. Egyértelműen azonosítható volt a környezetvédelemmel, környezettudatossággal és a turizmus hatásaival, foglalkozó irodalom halmaza. Kutatásunk folytatásában ezen irodalmak tartalmi elemzése következik, mely segíthet abban, hogy gyakorlatban hasznosítható ajánlásokat fogalmazzunk meg a települések marketingstartégiájának kialakításához.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.33565/MKSV.2023.03.07
Forrás:
Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat ; szám 3 (2023); 168-201
2630-886X
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2023 Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat