Ugrás a tartalomhoz

A migráció témájának tanítása - összehasonlító tankönyvelemzés Magyarország és Anglia tankönyveinak példáján

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/104210
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (TTK)
GeoMetodika
Cím:
A migráció témájának tanítása - összehasonlító tankönyvelemzés Magyarország és Anglia tankönyveinak példáján
Létrehozó:
Varjas, János
Kutyifa, Kinga
Szalai, Emese Rózsa
Dátum:
2021
Téma:
geography education
migration
comparative textbook analysis
Hungary
England
Tartalmi leírás:
Migration is one of the main challenges of the 21st century. It is a complex and diverse topic with economic, social, and climate change aspects, among others. From a social point of view, it is crucial to highlight the educational aspects of the topic, as a significant proportion of immigrants are integrated through public education. Although there are many good practices related to the education of immigrants, the teaching of the phenomenon of migration itself within the subject of geography has been less emphasized in previous research. Our study aims to assess the role of textbooks in Hungarian and English geography in connection with the teaching of migration.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
elte:2
elte:GeoMetodika
elte:35
elte:19
elte:5
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess