Ugrás a tartalomhoz

 

A felszolgálási díj- és az ügyfél-, kérelmező-kutatás legújabb eredményei

  • Metaadatok
Tartalom: http://publikaciotar.uni-bge.hu/2223/
Archívum: BGE Publikációtár
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Típus = Könyv része
Tárgyszó = fogyasztóvédelem
Tárgyszó = kérelmező
Tárgyszó = vendéglátás
Tárgyszó = ügyfél
Tárgyszó = felszolgálási díj
Cím:
A felszolgálási díj- és az ügyfél-, kérelmező-kutatás legújabb eredményei
Létrehozó:
Hámori Antal
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Egyetem
Dátum:
2023
Tartalmi leírás:
A magyar állami szabályozásban, speciálisan is több jogágban (pl. a közigazgatási jogban, a pénzügyi jogban), a vendéglátás területén belül, együttes feltételekkel 2005. október 1-jei hatálybalépéssel, számos módosításon átesve van jelen a felszolgálási díj intézménye, amellyel a vendégek egyre gyakrabban és emelkedő mértékkel, nem ritkán – több vonatkozásban – jogellenesen szembesülnek. A jogsértések ellen fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal is rendelkezik feladat- és hatáskörrel. A jogalkalmazói gyakorlat azonban mind a felszolgálási díj, mind a fogyasztó kérelmezői és ügyféli minősége tekintetében széttartó, részben contra legem és contra constitutionem, a fogyasztó tisztességes hatósági eljáráshoz, döntéshez, indokoláshoz való alapjogát és jogorvoslathoz való alapjogát is sértő. A jogellenes, tisztességtelen hatósági és kereskedelmi gyakorlatok megszüntetése, a jogsértések megelőzése jelentős és aktuális kutatási, publikációs célként is megfogalmazható. Ennek megfelelően a kutatás módszere a vonatkozó joganyag (pl. jogszabályok, jogalkalmazói aktusok), szakirodalom és gyakorlat feltérképezése, számba vétele, vizsgálata, értékelése. E körben – kutatói kérdéseket tartalmazó beadvánnyal is – megkerestem például a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt (NAV), a pénzügyminisztert (PM), az alapvető jogok biztosát (AJB) és az ügyészséget is – a válaszok a tanulmányban tükröződnek.
Nyelv:
magyar
Típus:
Könyv része
NonPeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Hámori Antal (2023) A felszolgálási díj- és az ügyfél-, kérelmező-kutatás legújabb eredményei. In: Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 142-148. ISBN 978-615-6342-76-8
34483454
Kapcsolat:
34483454