Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A corporate language jelentősége és alkalmazhatósága a német üzleti nyelv oktatásában |
| Tartalom: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2212/ |
|---|---|
| Archívum: | BGE Publikációtár |
| Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Típus = Könyv része Tárgyszó = marketingkommunikáció Tárgyszó = szaknyelvoktatás Tárgyszó = corporate language Tárgyszó = üzleti nyelv Tárgyszó = vállalatspecifikus nyelvhasználat |
| Cím: |
A corporate language jelentősége és alkalmazhatósága a német üzleti nyelv oktatásában
|
| Létrehozó: |
Csák Éva
|
| Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
|
| Dátum: |
2023
|
| Tartalmi leírás: |
A corporate language (CL) napjainkban a vállalati kommunikáció szakemberei figyelmének fókuszába került, mivel nagymértékben hozzájárulhat az adott cég marketingkommunikációs tevékenységének eredményességéhez. Az egységes vállalati nyelvhasználat a versenytársaktól való elkülönülés, a megkülönböztethetőség kiemelt eszközévé válhat. Tanulmányom első részében felvázolom a corporate language, azaz a vállalati nyelvhasználat fogalmát, helyét és szerepét a vállalati arculat modelljében. Hangsúlyozom, hogy a corporate language a szaknyelvkutatók számára nem új keletű fogalom, hiszen számos megközelítést ismerünk a gazdasági szaknyelvek rétegződésnek leírására irányuló kutatásokból. A szakirodalom áttekintését követően a tanulmány néhány bevált módszert ismertet, amelyek segítségével a hallgatók egy konkrét vállalat munkatársai által megfogalmazott szövegfajtákból kiindulva saját maguk fedezték fel a nyelvben rejlő lehetőségeket. Az eredmények azt bizonyítják, hogy az általános jelenségekre következtető induktív munkafolyamat, az aktuális írásbeli és szóbeli szövegfajtákkal és műfajokkal történő szembesülés nagymértékben növeli a hallgatók aktivitását és a tanulás hatékonyságát.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Könyv része
NonPeerReviewed
|
| Formátum: |
text
|
| Azonosító: |
Csák Éva (2023) A corporate language jelentősége és alkalmazhatósága a német üzleti nyelv oktatásában. In: Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 45-52. ISBN 978-615-6342-76-8
34482970
|
| Kapcsolat: |
34482970
|