Ugrás a tartalomhoz

Tanulmány a modern turizmusról, avagy a közösségi média utazásainkra gyakorolt hatása

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.mtak.hu/index.php/mksv/article/view/11249
Archívum: Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok
Gyűjtemény: Tanulmány
Open Access DRIVERset
Cím:
A Study of Modern Tourism, How Social Media Influences Our Travels
Tanulmány a modern turizmusról, avagy a közösségi média utazásainkra gyakorolt hatása
Létrehozó:
Orliczki, Petra
Kovács, Tamás
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Egyetem
Dátum:
2023-10-31
Téma:
digitális turizmus
közösségi média
Z generáció
Tartalmi leírás:
A modern technológiák kezdetben még csak az iparban jelentek meg, de napjainkra számos szektor mozgatórugója lett, többek közt a turizmusé is. Így vetődött fel kutatási kérdésként, hogy milyen változásokon ment át a modernkori turizmus a digitalizáció jegyében a pandémiát követően. Általános célkitűzésként került megfogalmazásra, hogy megvizsgáljuk a közösségi médián látott tartalmak milyen hatást gyakorolnak az utazási desztinációk megválasztására. Specifikus célkitűzésként pedig bemutatásra került napjaink digitális turizmusához kapcsolódó leggyakrabban használt alkalmazások és azok típusai. A megkérdezés módja online kérdőív formájában történt CAWI szemlélet mentén. A beérkezett adatokat (N=180) ismert próbákkal (Khi2 és Kruskal-Wallis), illetve kereszttábla segítségével vizsgáltuk. Eredmények tekintetében elmondható, hogy manapság, aki jelen van a különböző közösségi oldalakon akár a tudta nélkül is inspirálódhat az ott közzétett képekből és vieókból. Érdekes tény, hogy nagyobb befolyással bírnak a közösségi médiában szereplő influenszerek, akiknek adnak a véleményükre az emberek. Turizmusmarketing szempontjából jelentős profilokká váltak a különböző közösségi oldalak és az ott jelenlévő véleményvezérek, avagy influenszerek. Az eredmények alapján elmondható, hogy akik jelen vannak valamely közösségi médián nagy valószínűséggel az ott látott tartalmak, impulzusok befolyásolják a turisztikai döntéseik meghozatalát. Összességében így egy-egy étterem, turisztikai célpont számára új és új lehetőséget adhat egy-egy influenszerrel történő együttműködés, vagy az úgynevezett „Instagram-kompatibilis” elrendezés, tálalás.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.33565/MKSV.2023.KSZ.02.04
Forrás:
Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat ; 2023: 2. különszám; 81-103
2630-886X
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2023 Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat