Ugrás a tartalomhoz

Az amerikai hadsereg a hírmédiában

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44919
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Tematikus blokk: Kutatások a katonai képzések területéről külföldön és hazánkban. Dilemmák és jó megoldások
Cím:
The US Military in the News Media
Az amerikai hadsereg a hírmédiában
Létrehozó:
Szabó F., Andrea
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2023-09-18
Téma:
hadsereg
hírmédia
reprezentáció
Egyesült Államok
hazafias nevelés
Tartalmi leírás:
A tanulmány a kulturális tanulmányok és a médiatudomány határmezsgyéjén helyezkedik el az amerikanisztika tágabb kontextusában: a framingelmélet eszközrendszerének felhasználásával arra keresi a választ, hogy az amerikai hadsereg hogyan jelenik meg az amerikai hírmédiában, valamint, hogy a létrejövő médianarratívák milyen médiaszövegekben megjelenő konstruktumokkal vannak összhangban. Távolabbi célja egy nemzetközi kitekintés és összehasonlítás alapjainak megteremtése a hazafias nevelés társadalmi beágyazottságának vizsgálatáról. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy több keret is azonosítható a vizsgált szövegekben. Az alkalmazott keretek támogató hangvételűek mind a „kemény”, mind a „puha” hírek tekintetében, annak ellenére, hogy a híradások heterogén nézőpontokat is bemutatnak a kiegyensúlyozottság jegyében. A hírműsorokban kirajzolódó kép az amerikai hadsereget implicit módon a nemzeti lojalitás és identitás megtestesítőjeként ábrázolja, mely tevékenyen támogatja a tisztelet kultúrájának kiszélesítését az amerikai fegyveres erők kötelékében. Ennek ellenére a nemzetvédelmi feladatok nagyságához (és egyes feladatok újszerűségéhez) mérten a hadsereg mégis alacsony létszámokkal küzd. Összességében elmondható, hogy az amerikai hadsereg reprezentációja a hírműsorokban a három haderőnem toborzó irodalmában kirajzolódó képpel van összhangban.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/iskkult.2023.9.42
Forrás:
Iskolakultúra; Évf. 33 szám 9 (2023); 42-56
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2023 Iskolakultúra