Ugrás a tartalomhoz

Az interkulturális kompetencia szerepe a katonai idegennyelv-oktatásban

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44918
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Tematikus blokk: Kutatások a katonai képzések területéről külföldön és hazánkban. Dilemmák és jó megoldások
Cím:
The role of intercultural competence in teaching foreign languages in the army
Az interkulturális kompetencia szerepe a katonai idegennyelv-oktatásban
Létrehozó:
Tóth, József
Zsigmond, Anikó
V. Szabó, László
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2023-09-18
Téma:
idegennyelv-oktatás
audio-linguális katonai nyelvoktató módszer
kulturális tudatosság
interkulturalitás
interkulturális kompetencia
Tartalmi leírás:
Tanulmányunkban először is az amerikai hadsereg által eddigi leghatékonyabb, már a múlt század negyvenes éveiben alkalmazott Army Method (ún. audio-linguális) nyelvoktató módszer történetét és elméleti hátterét tekintjük át röviden, hangsúlyozva ennek lehetséges szerepét is a mai katonai nyelvoktatásban. Ezt követően az interkulturális kompetencia fogalmát, illetve előzményeit vizsgáljuk, kitérve néhány ezt taglaló elméletre. Végül az interkulturális kompetencia szerepét emeljük ki általában az idegennyelv-oktatásban (nemcsak az angol, de pl. a német nyelv oktatásában is), illetve ezen belül a katonai nyelvoktatásban, kitérve e módszer szükségességét már felismerő és alkalmazó hazai nyelvoktatói programokra, tanulságos és tovább gondolható példaként mutatva be azokat a jövő (katonai) nyelvoktatását illetően.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/iskkult.2023.9.68
Forrás:
Iskolakultúra; Évf. 33 szám 9 (2023); 68-81
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2023 Iskolakultúra