Ugrás a tartalomhoz

NATO-országok katonai képzési rendszereinek áttekintése: A katonai képzés hiányosságai és megoldási javaslatok

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44917
Archívum: Iskolakultúra
Gyűjtemény: Tematikus blokk: Kutatások a katonai képzések területéről külföldön és hazánkban. Dilemmák és jó megoldások
Cím:
Overview of the military training of NATO countries: Shortcomings of military training and possible solutions
NATO-országok katonai képzési rendszereinek áttekintése: A katonai képzés hiányosságai és megoldási javaslatok
Létrehozó:
Bátyi, Szilvia
Kiadó:
Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Dátum:
2023-09-18
Téma:
katonai képzés
jellemformálás
gyakorlatorientáltság
probléma-alapú tanítás
másodlagos adaptáció
Tartalmi leírás:
A tanulmány célja azoknak az alapelveknek és pedagógiai problémaköröknek a bemutatása, amelyek az egyes NATO-országok katonai képzési rendszereiben felbukkannak, és nem országspecifikusak, amiből következik, hogy más kontextusokban is relevánsak. A katonai képzés történetének rövid áttekintése után a tanulmány egy Hollandiában és egy Norvégiában végzett kutatás alapján mutatja be, hogyan valósul vagy valósulhat meg a katonai képzés két alapvető fontosságú alappillérének beépítése a képzésbe: a jellemformálás és a gyakorlatorientáltság. Mindkét jellemző kiemelten szerepel a NATO-országok katonai képzésének retorikájában, mivel a 21. századi kihívásokhoz szükség van az adekvát szociális, erkölcsi és kognitív kompetenciákra, a helyzetek és problémák gyors felismerésére és kezelésére. A bemutatott két vizsgálatból kiderül, hogy a jellemformálás leginkább látensen és homályosan jelenik meg a vizsgált képzésben, aminek komoly következményei vannak a terepre kikerülő tisztek esetében (Jansen, 2019); a gyakorlatorientáltság pedig pozitív hatásokkal lehet a hallgatók teljesítményére és motivációjára, amit a problémaalapú tanítás bevezetése mutatott a norvég példán.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14232/iskkult.2023.9.30
Forrás:
Iskolakultúra; Évf. 33 szám 9 (2023); 30-41
1588-0818
1215-5233
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2023 Iskolakultúra