Ugrás a tartalomhoz

 

Oktatói szerepváltozások a felsőoktatásban

  • Metaadatok
Tartalom: http://publikaciotar.uni-bge.hu/2181/
Archívum: BGE Publikációtár
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Típus = Könyv része
Tárgyszó = támogató szerep
Tárgyszó = szerepkonfliktus
Tárgyszó = szerepkonfliktus feloldása
Tárgyszó = oktatói szerep
Cím:
Oktatói szerepváltozások a felsőoktatásban
Létrehozó:
Fűzi Beatrix
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Egyetem
Dátum:
2023
Tartalmi leírás:
A felsőoktatást érintő változások kezelésében az oktatókra jelentős feladatok hárulnak. Az ellentmondásos elvárások és a kihívások sikeres kezeléséhez a hallgatói jellemzők fokozottabb figyelembevétele nélkülözhetetlen. Felerősödött a támogató szerepek (pl. mentor, tutor) iránti igény, amelyeket az erőforrások szűkössége miatt gyakran az oktatók látnak el. Új szerepek elsajátítása, különböző szerepek párhuzamos betöltése azonban fokozott mentális igénybevételt jelent, szerepkonfliktushoz vezethet és növeli a kiégés kockázatát. A szakirodalom alapján áttekintjük az új szerepek tanulásának és a szerepkonfliktusok feloldásának elméleti kereteit, gyakorlati lehetőségeit. Áttekintésünk rávilágít arra, hogy az új szerepeknek szervesen kell kapcsolódniuk a régihez, továbbá a támogatói szerep elemeinek beépülését a COVID-távolléti oktatás elősegítette.
Nyelv:
magyar
Típus:
Könyv része
NonPeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Fűzi Beatrix (2023) Oktatói szerepváltozások a felsőoktatásban. In: Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 76-83. ISBN 978-615-6342-74-4
34391853
Kapcsolat:
34391853