Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Oktatói szerepváltozások a felsőoktatásban |
Tartalom: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2181/ |
---|---|
Archívum: | BGE Publikációtár |
Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Típus = Könyv része Tárgyszó = támogató szerep Tárgyszó = szerepkonfliktus Tárgyszó = szerepkonfliktus feloldása Tárgyszó = oktatói szerep |
Cím: |
Oktatói szerepváltozások a felsőoktatásban
|
Létrehozó: |
Fűzi Beatrix
|
Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
|
Dátum: |
2023
|
Tartalmi leírás: |
A felsőoktatást érintő változások kezelésében az oktatókra jelentős feladatok hárulnak. Az ellentmondásos elvárások és a kihívások sikeres kezeléséhez a hallgatói jellemzők fokozottabb figyelembevétele nélkülözhetetlen. Felerősödött a támogató szerepek (pl. mentor, tutor) iránti igény, amelyeket az erőforrások szűkössége miatt gyakran az oktatók látnak el. Új szerepek elsajátítása, különböző szerepek párhuzamos betöltése azonban fokozott mentális igénybevételt jelent, szerepkonfliktushoz vezethet és növeli a kiégés kockázatát. A szakirodalom alapján áttekintjük az új szerepek tanulásának és a szerepkonfliktusok feloldásának elméleti kereteit, gyakorlati lehetőségeit. Áttekintésünk rávilágít arra, hogy az új szerepeknek szervesen kell kapcsolódniuk a régihez, továbbá a támogatói szerep elemeinek beépülését a COVID-távolléti oktatás elősegítette.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Könyv része
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Fűzi Beatrix (2023) Oktatói szerepváltozások a felsőoktatásban. In: Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 76-83. ISBN 978-615-6342-74-4
34391853
|
Kapcsolat: |
34391853
|