Ugrás a tartalomhoz

Elektromos rollerek fogyasztói megítélésének vizsgálata a háromrétegű üzletimodell-vászon segítségével

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/1069
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: KSZ: DIG-KKV
Cím:
Exploring consumer perceptions of electric scooters using the triple-layer business model canvas
Elektromos rollerek fogyasztói megítélésének vizsgálata a háromrétegű üzletimodell-vászon segítségével
Létrehozó:
Szemere, Dorottya
Iványi, Tamás
Kiadó:
Dátum:
2023-09-15
Téma:
elektromos roller
háromrétegű üzleti modell vászon
környezettudatos fogyasztó
fókuszcsoport
társadalmihatás
Tartalmi leírás:
Az alábbi feltáró kutatásban a szerzők a fenntarthatóság és a környezettudatosság irányából megközelítve vizsgálták a szerzők a platformalapon működő megosztható elektromos rollereket, mint egy lehetséges „zöldebb” közlekedési alternatívát kínáló megoldást. Tanulmányukban ennek a kutatásnak egy részével foglalkoznak, amelyben a háromrétegű üzletimodell-vászon (TLBMC) társadalmi és környezeti rétegeinek elemzésével azonosítják be, három fókuszcsoportos vizsgálat keretein belül a stakeholderek egy csoportjának, a nem használóknak a fenntarthatósághoz, az alternatív közlekedési eszközökhöz és az elektromos rollerekhez fűződő attitűdjeit. Az eredmények azt mutatják, hogy a mikromobilitási megoldásokat illetően a megkérdezetteket leginkább a szabályozási kérdések tisztázatlansága, valamint a megfelelő infrastruktúra hiánya zavarja. Az itt bemutatott kutatás elsődleges célja az volt, hogy megismerjék az elektromos mikromobilitási projektek bevezetésének sikertényezőit, melyben további aktorok is szerepet játszanak. Ezért – a most kapott eredményeket is beépítve – a későbbi vizsgálatokhoz az actor network theory (ANT) módszerének használatát javasolják, amely kifejezetten alkalmas arra, hogy megértsék az aktorok között lévő dinamikát, illetve kapcsolatokat.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2023.09.06
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 54 szám 9 (2023); 74-87
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó: