Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Aki kimarad, az tényleg lemarad? Hallgatók mindennapi és munkahelyi FOMO-jelenségének és közösségimédia-függőségének összefüggés-vizsgálata három magyar egyetemen |
Tartalom: | https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/1053 |
---|---|
Archívum: | Vezetéstudomány |
Gyűjtemény: | KSZ: TINLAB |
Cím: |
Do you really miss out if you are missing out? Students’ everyday and workplace FOMO phenomenon in relation to social media addiction at three Hungarian universities
Aki kimarad, az tényleg lemarad? Hallgatók mindennapi és munkahelyi FOMO-jelenségének és közösségimédia-függőségének összefüggés-vizsgálata három magyar egyetemen
|
Létrehozó: |
Kővári, Edit
Hargitai, Dávid
Liska, Fanny
|
Kiadó: |
Corvinus University of Budapest
|
Dátum: |
2023-06-16
|
Téma: |
FOMO
munkahelyi FOMO
közösségimédia-függőség
online felületek
|
Tartalmi leírás: |
A FOMO (Fear of Missing Out) jelensége arra a félelemre utal, amikor egy felhasználó tart attól, hogy az online tartalmakat és mások interakcióit nem láthatja, nem időben reagálhat rájuk, vagy vesz részt élőben az adott aktivitáson. A FOMO érzése szorongáshoz, alvászavarokhoz, a koncentráció hiányához és a közösségi médiától való krónikus függéshez vezethet. Megjelent azonban az “ellentrend”, a Joy of Missing Out: az egészséges “diszkonnektivitás”, az online platformokról történő szándékolt, jó érzésű lecsatlakozás. A szerzők kutatása az általános és munkahelyi FOMO-jelenség dinamikáit vizsgálja a közösségimédia-addikció függvényében. A szakirodalmi elemzés eredményeit a Web of Science adatbázisát alkalmazva összefüggés-vizualizáció illusztrálja. A négy kutatási hipotézis vizsgálatához többváltozós elemzést alkalmaztak. A FOMO-jelenség elemzésénél két faktort azonosítottak: a másokhoz való viszonyítást (online) és a kimaradásélményt (offline). A munkahelyi FOMO esetén is két faktort emeltek ki: a kapcsolati kirekesztést és az információs kirekesztést.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14267/VEZTUD.2023.06.02
|
Forrás: |
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 54 szám 6 (2023); 17-31
0133-0179
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2023 Vezetéstudomány / Budapest Management Review
|