Ugrás a tartalomhoz

Aki kimarad, az tényleg lemarad? Hallgatók mindennapi és munkahelyi FOMO-jelenségének és közösségimédia-függőségének összefüggés-vizsgálata három magyar egyetemen

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/1053
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: KSZ: TINLAB
Cím:
Do you really miss out if you are missing out? Students’ everyday and workplace FOMO phenomenon in relation to social media addiction at three Hungarian universities
Aki kimarad, az tényleg lemarad? Hallgatók mindennapi és munkahelyi FOMO-jelenségének és közösségimédia-függőségének összefüggés-vizsgálata három magyar egyetemen
Létrehozó:
Kővári, Edit
Hargitai, Dávid
Liska, Fanny
Kiadó:
Corvinus University of Budapest
Dátum:
2023-06-16
Téma:
FOMO
munkahelyi FOMO
közösségimédia-függőség
online felületek
Tartalmi leírás:
A FOMO (Fear of Missing Out) jelensége arra a félelemre utal, amikor egy felhasználó tart attól, hogy az online tartalmakat és mások interakcióit nem láthatja, nem időben reagálhat rájuk, vagy vesz részt élőben az adott aktivitáson. A FOMO érzése szorongáshoz, alvászavarokhoz, a koncentráció hiányához és a közösségi médiától való krónikus függéshez vezethet. Megjelent azonban az “ellentrend”, a Joy of Missing Out: az egészséges “diszkonnektivitás”, az online platformokról történő szándékolt, jó érzésű lecsatlakozás. A szerzők kutatása az általános és munkahelyi FOMO-jelenség dinamikáit vizsgálja a közösségimédia-addikció függvényében. A szakirodalmi elemzés eredményeit a Web of Science adatbázisát alkalmazva összefüggés-vizualizáció illusztrálja. A négy kutatási hipotézis vizsgálatához többváltozós elemzést alkalmaztak. A FOMO-jelenség elemzésénél két faktort azonosítottak: a másokhoz való viszonyítást (online) és a kimaradásélményt (offline). A munkahelyi FOMO esetén is két faktort emeltek ki: a kapcsolati kirekesztést és az információs kirekesztést.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2023.06.02
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 54 szám 6 (2023); 17-31
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2023 Vezetéstudomány / Budapest Management Review