Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
| A képregény/képregényalapú mediatikus közegek alkalmazási lehetőségei az általános iskolában példákkal | 
| Tartalom: | https://press.mater.uni-mate.hu/105/ | 
|---|---|
| Archívum: | MATER Press - Egyetemi Kiadványok | 
| Gyűjtemény: | ['viewname_eprint_status' not defined] = Megjelent Szakterület = L Oktatás: LB Oktatás elmélete és gyakorlata: LB1501 Alapfokú oktatás ['viewname_eprint_types' not defined] = Könyvrészlet | 
| Cím: | 
					A képregény/képregényalapú mediatikus közegek alkalmazási lehetőségei az általános iskolában példákkal
				 | 
| Létrehozó: | 
						Schlichter-Takács, Anett
					 
						Csimáné Pozsegovics, Beáta
					 | 
| Közreműködő: | 
					G. Szabó, Sára
										 
					Gombos, Péter
										 | 
| Kiadó: | 
					MATE Press
										 | 
| Dátum: | 
					2022
										 | 
| Téma: | 
					LB1501 Alapfokú oktatás
										 | 
| Tartalmi leírás: | 
					Az ingergazdag és robbanásszerűen változó társadalmi és gazdasági környezet az otthon, a munka és az iskola világában is számos mentális és fizikai kihívást indukált. Az információs forradalom, az információhordozók megsokasodása, a média fejlődése és modernizálódása többek között magával vonta a köznevelési és közoktatási intézmények újraértelmezését. Átalakultak a tankönyvek, változott az átadandó tudás mennyisége és minősége. Megváltoztak a gyerekek is, sokkal nehezebben köthető le a figyelmük, átalakult az érdeklődési körük, megszokták, hogy környezetük hihetetlenül gyorsan változik, a sok-sok inger állandó odafordulást és alkalmazkodást igényel tőlük. Hangsúlyossá vált az információk súlyozása és szűrése, valamint az elaboráció, a feldolgozás képessége is. Mindez a pedagógusszerepek megváltozását is (oktató-nevelő-fejlesztő-facilitáló funkciók előtérbe kerülésével) indukálta/indukálja. Ma már a jól megszokott frontális osztálymunka nem elég. Nagyon fontos, hogy a pedagógus kreativitása, hivatástudata érvényesülni tudjon, hogy mind a gyerekek, mind a pedagógus élvezze az órai munkát! Nagyobb teret kell nyernie a (közel)jövő iskoláiban a gyakorlatorientált, élményalapú módszereknek. Egyik lehetséges út a képregények bevonása a tanításba.
										 | 
| Nyelv: | 
						magyar
												 | 
| Típus: | 
					Könyvrészlet
										 
					PeerReviewed
										 | 
| Formátum: | 
					text
										 | 
| Azonosító: | 
					Schlichter-Takács, Anett és Csimáné Pozsegovics, Beáta  (2022) A képregény/képregényalapú mediatikus közegek alkalmazási lehetőségei az általános iskolában példákkal.   In: G. Szabó, Sára és Gombos, Péter  (Szerk.)  Módszertan és megújulás : Válogatás a MATE Neveléstudományi Intézete szakmódszertani tanulmányaiból.    MATE Press, Gödöllő. 120 p. pp. 87-98.  ISBN 978-963-623-022-7
										 
					10.54597/mate.0024
										 | 
| Kapcsolat: | 
					10.54597/mate.0024
										 | 
| Létrehozó: | 
					cc_by_nc_nd_4
										 |