Ugrás a tartalomhoz

Az elnyomottak pedagógiája

  • Metaadatok
Tartalom: http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/8037/
Archívum: Corvinus Kutatások
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Philosophy
Subject = History
Subject = Pedagogy
Type = Article
Cím:
Az elnyomottak pedagógiája
Létrehozó:
Freire, Paolo
Kiadó:
Alapítvány a Társadalomelméleti Kollégiumért
Dátum:
2021
Téma:
Philosophy
Pedagogy
History
Tartalmi leírás:
Paulo Reglus Neves Freire (1921–1997): brazil felnőttoktató, a kritikai pedagógia meghatározó alakja. A XX. századi művelődés és oktatás egyik legnagyobb teoretikusa. Több országban folytatott alfabetizációs tevékenységet, az írástudás közösségi, demokráciaépítő funkcióit hangsúlyozta. 1964–79 között „felforgató” tevékenysége okán kiutasították Brazíliából; Chilében, Svájcban és az USA-ban tevékenykedett és írt. 1979-ben amnesztiát kapott, a São Pauló-i egyetem tanáraként dolgozott. Paulo Freire alakította ki azt a szemléletet, mely szerint a tanulás egyfajta önképzés, az ehhez való jogok pedig egy demokratikus országban az egyén boldogulásának alapfeltételei. A folyamatosan fejlődő, felgyorsult világnak változáshoz alkalmazkodni tudó emberekre van szüksége. A következő szemelvény Az elnyomottak pedagógiája című, magyarul eddig meg nem jelent, nagyhatású könyvéből való, melynek központi üzenete a hagyományos iskola bankkoncepciójának kritikája, a dialóguson alapuló, partnerviszonyra épülő felnőttkori tanulás értékeinek hangsúlyozása.
Nyelv:
magyar
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Freire, Paolo (2021) Az elnyomottak pedagógiája. Fordulat (28). pp. 236-244.
Kapcsolat: