Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Az elnyomottak pedagógiája |
Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/8037/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Philosophy Subject = History Subject = Pedagogy Type = Article |
Cím: |
Az elnyomottak pedagógiája
|
Létrehozó: |
Freire, Paolo
|
Kiadó: |
Alapítvány a Társadalomelméleti Kollégiumért
|
Dátum: |
2021
|
Téma: |
Philosophy
Pedagogy
History
|
Tartalmi leírás: |
Paulo Reglus Neves Freire (1921–1997): brazil felnőttoktató, a kritikai pedagógia meghatározó alakja. A XX. századi művelődés és oktatás egyik legnagyobb teoretikusa. Több országban folytatott alfabetizációs tevékenységet, az írástudás közösségi, demokráciaépítő funkcióit hangsúlyozta. 1964–79 között „felforgató” tevékenysége okán kiutasították Brazíliából; Chilében, Svájcban és az USA-ban tevékenykedett és írt. 1979-ben amnesztiát kapott, a São Pauló-i egyetem tanáraként dolgozott. Paulo Freire alakította ki azt a szemléletet, mely szerint a tanulás egyfajta önképzés, az ehhez való jogok pedig egy demokratikus országban az egyén boldogulásának alapfeltételei. A folyamatosan fejlődő, felgyorsult világnak változáshoz alkalmazkodni tudó emberekre van szüksége.
A következő szemelvény Az elnyomottak pedagógiája című, magyarul eddig meg nem jelent, nagyhatású könyvéből való, melynek központi üzenete a hagyományos iskola bankkoncepciójának kritikája, a dialóguson alapuló, partnerviszonyra épülő felnőttkori tanulás értékeinek hangsúlyozása.
|
Nyelv: |
magyar
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Freire, Paolo (2021) Az elnyomottak pedagógiája. Fordulat (28). pp. 236-244.
|
Kapcsolat: |