Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Egy baloldali oktatáspolitika körvonalai |
Tartalom: | http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/8036/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Philosophy Subject = History Subject = Pedagogy Type = Article |
Cím: |
Egy baloldali oktatáspolitika körvonalai
|
Létrehozó: |
Mészáros, György
Neumann, Eszter
|
Kiadó: |
Alapítvány a Társadalomelméleti Kollégiumért
|
Dátum: |
2021
|
Téma: |
Philosophy
Pedagogy
History
|
Tartalmi leírás: |
A „nyugatos”, liberális és nemzeti-konzervatív pólusok mentén kettészakadt magyar oktatáspolitikai mezőben az elmúlt harminc évben nem jelent meg elkötelezett, koherensen végiggondolt baloldali oktatáspolitikai alternatíva. Cikkünkben arra vállalkozunk, hogy felvázoljuk egy korszerű és átfogó baloldali oktatáspolitikai megközelítés legfontosabb alapvetéseit, egyrészt a hazai oktatásra vonatkozó kritikai meglátásokra, másrészt a baloldali oktatásról és pedagógiáról szóló nemzetközi szakirodalomra támaszkodva. Írásunk vitairat: nem elemzésekre és adatokra, hanem alapelvekre épül. A felvázolt baloldali, rendszerkritikus oktatáspolitikai megközelítés főbb elemei: makroszinten az egyenlősítő oktatás és a hozzá kapcsolódó, hosszú alapozószakasszal induló komprehenzív iskolarendszer, az iskola társadalmi beágyazottságának szemlélete, az osztályérzékeny, politikai térként működő iskola; mezoszinten az adatív, közösségi iskola; mikroszinten pedig a demokratikus pedagógiai gyakorlat. Ezeket a szempontokat kiegészíti a pedagógus mint társadalomformáló, autonóm értelmiségi hivatásképe, és a tantervben is érvényesülő osztályérzékenység
|
Nyelv: |
magyar
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Mészáros, György and Neumann, Eszter (2021) Egy baloldali oktatáspolitika körvonalai. Fordulat (28). pp. 213-234.
|
Kapcsolat: |