Ugrás a tartalomhoz

Egy baloldali oktatáspolitika körvonalai

  • Metaadatok
Tartalom: http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/8036/
Archívum: Corvinus Kutatások
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Philosophy
Subject = History
Subject = Pedagogy
Type = Article
Cím:
Egy baloldali oktatáspolitika körvonalai
Létrehozó:
Mészáros, György
Neumann, Eszter
Kiadó:
Alapítvány a Társadalomelméleti Kollégiumért
Dátum:
2021
Téma:
Philosophy
Pedagogy
History
Tartalmi leírás:
A „nyugatos”, liberális és nemzeti-konzervatív pólusok mentén kettészakadt magyar oktatáspolitikai mezőben az elmúlt harminc évben nem jelent meg elkötelezett, koherensen végiggondolt baloldali oktatáspolitikai alternatíva. Cikkünkben arra vállalkozunk, hogy felvázoljuk egy korszerű és átfogó baloldali oktatáspolitikai megközelítés legfontosabb alapvetéseit, egyrészt a hazai oktatásra vonatkozó kritikai meglátásokra, másrészt a baloldali oktatásról és pedagógiáról szóló nemzetközi szakirodalomra támaszkodva. Írásunk vitairat: nem elemzésekre és adatokra, hanem alapelvekre épül. A felvázolt baloldali, rendszerkritikus oktatáspolitikai megközelítés főbb elemei: makroszinten az egyenlősítő oktatás és a hozzá kapcsolódó, hosszú alapozószakasszal induló komprehenzív iskolarendszer, az iskola társadalmi beágyazottságának szemlélete, az osztályérzékeny, politikai térként működő iskola; mezoszinten az adatív, közösségi iskola; mikroszinten pedig a demokratikus pedagógiai gyakorlat. Ezeket a szempontokat kiegészíti a pedagógus mint társadalomformáló, autonóm értelmiségi hivatásképe, és a tantervben is érvényesülő osztályérzékenység
Nyelv:
magyar
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Mészáros, György and Neumann, Eszter (2021) Egy baloldali oktatáspolitika körvonalai. Fordulat (28). pp. 213-234.
Kapcsolat: